Раздадоха Годишните награди за отговорен бизнес 2016
В 14-ото издание на конкурс за корпоративна социална отговорност на БФБЛ участваха 84 проекта, осъществени от 57 компании
На официална церемония вчера БФБЛ обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2016. В 14-ото издание на най-утвърдения и престижен конкурс за корпоративна социална отговорност участваха 84 проекта, осъществени от 57 компании. Целта на инициативата е да отличи и популяризира забележителния принос на отговорния бизнес към обществото чрез подкрепа за области като образование, екология, развитие на служителите и много други, както и да насърчи останалите фирми да разгърнат активна социална политика.
Над 300 гости – компании-членове на БФБЛ, фирми и организации, участващи в конкурса, съмишленици от неправителствения сектор, дипломати и медии, присъстваха на събитието. Призовете бяха връчени от проф. Огнян Герджиков, министър-председател, проф. Николай Денков, министър на образованието и науката, Гълъб Донев, министър на труда и социалната политика, Теодор Седларски, министър на икономиката, Ренета Колева, заместник-министър на околната среда и водите, Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община, и Н. Пр. Ема Хопкинс, посланик на Великобритания в България. Всички те проследиха представянето на номинациите в конкурса. Те бяха оценени от независимо жури от авторитетни експерти от различни сфери.
„Инвестицията в обществени програми, инициативи и каузи е може би най-сигурният начин да създаваме висока добавена стойност и с това да си гарантираме траен успех. Поради тази причина социалната ангажираност на компаниите е залог не само за успешното развитие на бизнеса, а и гарант за благополучието на обществото”, каза председателят на БФБЛ Ираван Хира при откриването на церемонията.
Големият победител в категорията „Инвеститор в обществото”, привлякла рекордния брой 30 номинации, стана Мтел с „Приеми бъдещето” – дългогодишната инициатива на компанията в подкрепа на приемната грижа. На второ място журито класира SAP България с програмата „Знания за успех“, насочена към развитието на младежи с ограничен достъп до финансов и образователен ресурс. Третото място зае Лидл България с проекта „Зелена линия Витоша / Вело Витоша“.
За първи път в 14-годишната история на конкурса в категорията „Инвеститор в знанието” бяха отличени не три, а четири компании. Първото място спечели Кока Кола ХБК България с инициативата в полза на „Заедно в час” под мотото „Заедно за по-добро българско образование”. Две от общо 17 номинации получиха равен брой точки и така си поделиха второто място. Това са УниКредит Булбанк с националната си програма „Финанси за нефинансисти” и ЧЕЗ с проекта „Освети успеха си”, насочен към средното професионално образование и неговата интеграция с бизнеса. На трето място журито класира Сименс с националната стажантска инициатива „Оставаме в България 2016”.
Всички финалисти в категорията „Инвеститор в околната среда” получават и шанса да участват в авторитетните Европейски бизнес награди за околна среда на Европейската комисия, на които БФБЛ е координатор за България.
Ето и пълен списък с отличените компании в Годишните награди за отговорен бизнес 2016:
Инвеститор в обществото
1-во място – Мтел с проекта „Приеми бъдещето”
2-ро място – SAP България с проекта „Знания за успех“
3-то място – Лидл България с проекта „Зелена линия Витоша / Вело Витоша“
Инвеститор в знанието
1-во място – Кока Кола ХБК България с проекта „Заедно за по-добро българско образование” съвместно с фондация „Заедно в час”
2-ро място – УниКредит Булбанк с националната програма "Финанси за нефинансисти"
2-ро място – ЧЕЗ с проекта „Освети успеха си”
3-то място – Сименс с националната стажантска инициатива „Оставаме в България 2016”
Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд
1-во място – VIVACOM с „VIVACOM Техническа академия”
2-ро място – Нестле с проекта „Алианс за младежта”
3-то място – Мтел с платформата „Аз водя“
Инвеститор в околната среда
1-во място – Мтел с проекта „Мтел Еко Грант 2016”
2-ро място – БТВ Медиа Груп с инициативата „Да изчистим България заедно”
3-то място – Лидл България с програмата „Ефективно управление на отпадъците”
Маркетинг, свързан с кауза
1-во място – Ейвън Козметикс България с проекта „От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата”
2-ро място – Булмедика с „Национален дарителски фонд за подпомагане на деца, пострадали при ПТП”
3-то място – ДМ България с кампанията „Веселите зъбки”
Най-добра социална политика на малко и средно предприятие
1-во място – Еврофутбол с програма „Спортни таланти”
2-ро място – Балмед с проекта „С поглед към диабета”
3-то място – Филип Морис с инициативата „Забавно лято, грижовна есен”
VMware е носител на специалната награда „Engage” за цялостна ангажираност на служителите в КСО проект, определена от Международния форум на бизнес лидерите със съдействието на Британското посолство.