Регионален фонд ще подпомага целогодишния туризъм в северните морските общини
Първоначално ще се включат Варна, Балчик и Каварна, където са най-големите курорти по Северното Черноморие
~ 2 мин.
Учредяването на регионален фонд за развитие на въздушните връзки влиза за обсъждане в комисията по „Туризъм, търговия и рекламна дейност“ към Община Варна, пише Kmeta.bg. Предложението официално идва от оператора на летище Варна „Фрапорт Туин Стар Еърпорт мениджмънт“, но темата е обсъждана нееднократно в последните месеци с хотелиери, туроператори, кметове и други представители на местната власт.
Първоначално във фонда ще се включат общините Варна, Балчик и Каварна, на чиято територия са най-големите курортни комплекси по Северното Черноморие.
Основната цел на фонда ще бъде удължаване на туристическия сезон чрез развиване на целогодишен туризъм, развитие на транспортните връзки и повишаване на конкурентоспособността на целия Североизточен регион. Сред търсените ефекти ще бъде и увеличаването на трудовата заетост, запазване на сезонните работни места и създаване на нови.
Фондът ще оказва финансова подкрепа за промотирането на нови редовни въздушни линии от и до летище Варна до дестинации, представляващи туристически интерес извън летния сезон – от 1 октомври до 31 май. Предвиждат се общи маркетингови кампании с авиокомпаниите, насочени към рекламиране на региона като атрактивна дестинация, предлагаща разнообразни възможности за туризъм и бизнес.
Подобна инициатива вече е прилагана от общините в Южноцентралния регион, които през 2010 г. учредиха сдружение „Фонд за развитие на летище Пловдив – Южната врата на България“. В резултат са открити три редовни линии, обслужвани от нискотарифния превозвач Ryanair, с които за 5 години са пътували повече от 350 хиляди пътници.
Според предварителните анализи една нова целогодишна линия ще генерира около 60 хиляди пътници годишно. Финансовата подкрепа, която ще бъде нужна на превозвачите, за да оперират целогодишно една нова линия с 4 полета седмично, е в рамките на 150 – 200 хиляди евро на година. Ако трите морски общини отделят по 20% от годишните си приходи от туристическия данък, ще се съберат около 500 хиляди евро на година. Тази сума ще бъде достатъчна, за да се стимулират поне 3 или 4 нови линии.
Концесионерът на варненското летище ще се включи във фонда с безвъзмездна помощ като консултант и посредник в преговорите с авиокомпаниите, със специфично ноухау и с вече подготвена програма за стимулиране на трафика през неактивния туристически сезон. Предвидените в нея маркетингови отстъпки и бонусни схеми могат да достигнат до над 1 млн. евро, ако на летището има базиран самолет за изпълнение на целогодишни полети от и до Варна.
Първоначално във фонда ще се включат общините Варна, Балчик и Каварна, на чиято територия са най-големите курортни комплекси по Северното Черноморие.
Основната цел на фонда ще бъде удължаване на туристическия сезон чрез развиване на целогодишен туризъм, развитие на транспортните връзки и повишаване на конкурентоспособността на целия Североизточен регион. Сред търсените ефекти ще бъде и увеличаването на трудовата заетост, запазване на сезонните работни места и създаване на нови.
Фондът ще оказва финансова подкрепа за промотирането на нови редовни въздушни линии от и до летище Варна до дестинации, представляващи туристически интерес извън летния сезон – от 1 октомври до 31 май. Предвиждат се общи маркетингови кампании с авиокомпаниите, насочени към рекламиране на региона като атрактивна дестинация, предлагаща разнообразни възможности за туризъм и бизнес.
Подобна инициатива вече е прилагана от общините в Южноцентралния регион, които през 2010 г. учредиха сдружение „Фонд за развитие на летище Пловдив – Южната врата на България“. В резултат са открити три редовни линии, обслужвани от нискотарифния превозвач Ryanair, с които за 5 години са пътували повече от 350 хиляди пътници.
Според предварителните анализи една нова целогодишна линия ще генерира около 60 хиляди пътници годишно. Финансовата подкрепа, която ще бъде нужна на превозвачите, за да оперират целогодишно една нова линия с 4 полета седмично, е в рамките на 150 – 200 хиляди евро на година. Ако трите морски общини отделят по 20% от годишните си приходи от туристическия данък, ще се съберат около 500 хиляди евро на година. Тази сума ще бъде достатъчна, за да се стимулират поне 3 или 4 нови линии.
Концесионерът на варненското летище ще се включи във фонда с безвъзмездна помощ като консултант и посредник в преговорите с авиокомпаниите, със специфично ноухау и с вече подготвена програма за стимулиране на трафика през неактивния туристически сезон. Предвидените в нея маркетингови отстъпки и бонусни схеми могат да достигнат до над 1 млн. евро, ако на летището има базиран самолет за изпълнение на целогодишни полети от и до Варна.