Рекламни клипове на Българското Черноморие завладяха социалните мрежи
Без държавна подкрепа „Напред Несебър“ започна инициатива, с която да популяризира някои от курортите по Черноморието
Средства за нова национална туристическа реклама вече е повече от ясно, че няма да има. И България продължава да се рекламира като дестинация със стар видеоклип от 2020 г. Въпреки това част от туристическия бранш в България не се е отказал и продължава да се бори за привличане на повече туристи.
Неправителствената организация „Напред Несебър“ стартира кампанията „Стани посланик“. За целта екипът ѝ е заснел рекламни клипове на Несебър, Слънчев бряг, Обзор, Равда и Свети Влас, които са качени на Facebook страницата на сдружението. Идеята е колкото се може повече хора да споделят в своя профил в социалната мрежа въпросния клип и така той да получи по-голяма популярност.
Години наред имахме очаквания от страна на различни институции да реализират атрактивна и модерна рекламна кампания на регион Несебър. За съжаление това не се случи и решихме сами да предприемем действия“, сподели пред Economic.bg Иван Дашев, председател на Сдружение „Напред Несебър“.
„Напред Несебър“ е сдружение с нестопанска цел в обществена полза, създадено през 2022 г., и в него членуват основно местни жители.
Дашев споделя, че първоначално инициативата е била замислена като национална, но се е превърнала в международна, защото са успели да намерят почитатели от цяла Европа.
Разбира се, милионните министерски прогнози (бел.ред. – за милиони туристи) не се сбъднаха. Сезонът започна спокойно, важно е да кажа, че водите и плажовете са чисти и очакват своите туристи. Тепърва чакаме повече гости“, казва той.
Той не коментира в какъв размер е вложената инвестиция за заснемането и монтирането на рекламните клипове. „Много хора вложиха труд, за да превърнем клиповете в нещо толкова атрактивно и харесвано от потребителите на социалните мрежи. Постоянно получаваме обратна връзка, че нашите населени места до този момент не са били представяни по този начин. Това ни мотивира да мислим как да продължим да работим в тази посока“, казва той.
Големите цели
Първоначалната цел на сдружението със започването на инициативата е била да привлекат вниманието на българския турист.
Сега вече се целим по-високо. Наскоро приключихме работа с екип на Yahoo News и за първи път в платформата излезе голям материал за предимствата за почивка в България и най-вече в региона на Несебър“, казва председателят на „Напред Несебър“.
Кампанията започва във Facebook, но вече рекламните клипове могат да се намерят и в YouTube, и в Instagram. Тя дори е успяла да привлече вниманието на български инфлуенсъри.
„Един от тях сподели клипа за Несебър и за 10 минути получи 1400 харесвания. Изумителна е силата на социалните мрежи и смятам, че тя трябва да се използва максимално“, споделя Иван Дашев.
Той споделя, че за момента нито са получавали някаква помощ от Министерството на туризма, което е пряко отговорно за рекламата на страната ни – нито някои от тях се е свързал по някакъв начин с организацията.
Краен срок на кампанията няма и те ще се „въртят“ в мрежата, докато има хора, които да ги харесват и споделят, казва Дашев.