Renault и Nissan се отказват от плановете за пълно сливане
Двете автомобилни компании ще представят нов план за съвместната си дейност
~ 3 мин.
Renault и Nissan са отложили плановете си да се насочат към пълно сливане, подготвяно от времето на бившия лидер Карлос Гон, и вместо това ще преформулират алианса си, за да се опитат да се възстановят от пандемията на коронавирус, казаха пред Ройтерс петима високопоставени източници.
Nissan отдавна се съпротивлява на предложенията на Renault за цялостно сливане, тъй като мениджърите смятат, че френският производител на автомобили не плаща справедливия дял за инженерната работа, извършена в Япония. Това обаче води до раздори, които според някои може да разрушат партньорството, коментира агенцията.
Сега, когато производителите на автомобили по целия свят се възстановяват от пандемията, партньорите планират да преработят съюза си, който до голяма степен не успя да превърне глобалния си мащаб в конкурентно предимство, освен съвместната поръчка на части.
И двамата производители на автомобили са готови да обявят средносрочните планове за преструктуриране тази седмица, които ще послужат за мирен договор, предназначен да разреши дългогодишното напрежение, казаха за Ройтерс петимата източници.
Всичките петима източника в алианса, който включва и Mitsubishi Motors Corp, отказаха да бъдат назовани, тъй като не са упълномощени да говорят с медии.
Nissan и Renault планират значително преструктуриране и намаляване на разходите, които могат да засегнат десетки хиляди работни места, като японската компания ще обяви мерките си на 28 май, а френският й партньор вероятно ще го направи на следващия ден.
Преди това Mitsubishi, Nissan и Renault ще проведат съвместна пресконференция на 27 май, по време на която се очаква да очертаят философията на новия си подход „лидер-последовател“ към алианса.
Философията "лидер-последовател"
Алиансът непрекъснато увеличава продукцията през годините, като за първи път през 2017 г. достави над 10 милиона автомобила - първата пълна година, след като Mitsubishi се присъедини към партньорството.
Но постоянните кавги за споделяне на разходите за иновации и развитие на нови превозни средства заглушиха отношенията и спряха плановете за създаване на още по-пълен съюз.
Ръководителите на Nissan смятат, че техните инженери са значително по-продуктивни от колегите си от Renault и начинът, по който френският производител на автомобили предлага да комбинира технологията и разработването на продукти, не отчита правилно интелектуалната собственост на Nissan, посочват трима от източниците.
По-рано тази година отношенията изглеждаха обтегнати до степен, в която 21-годишният съюз беше изложен на риск от разпадане.
Вероятно е обаче плановете за промяна сега да бъдат комбинирани, за да се изградят онези източници, описани като по-справедлив начин за споделяне на технологии и ресурси, като се запази отличителността на марките на съюза.
Главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта и председателят на Renault Жан-Доминик Сенар са двама основни защитници на новия подход, който наричат система „лидер-последовател“, заявиха източниците пред Ройтерс.
Планът е една компания да ръководи разработката на тип превозно средство или технология, а другата да следва, подобно на стратегията на Гупта, По-рано тази година отношенията изглеждаха обтегнати до степен, в която 21-годишният съюз беше изложен на риск от разпад.
Вероятно е обаче, че дължимите планове за промяна сега ще бъдат комбинирани, за да се изградят онези източници, описани като по-справедлив начин за споделяне на технологии и ресурси, като се запази отличителността на марките на съюза.
Главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта и председателят на Renault Жан-Доминик Сенард са двама основни защитници на новия подход, който наричат система „лидер-последовател“, заявиха източниците пред Ройтерс.
Планът е една компания да ръководи разработката на тип превозно средство или технология, а другата следваща, като извади страница от книгата за игра Gupta, използвана за съживяване на бизнеса с търговски автомобили на Renault, както и за подсилване на Nissan.
Когато той ръководеше френския бизнес, Nissan използваше архитектурата на автомобилите на Renault като градивни елементи за своите микробуси, докато Nissan, от своя страна, предостави на групата Renault технологията си за пикапи.
Nissan отдавна се съпротивлява на предложенията на Renault за цялостно сливане, тъй като мениджърите смятат, че френският производител на автомобили не плаща справедливия дял за инженерната работа, извършена в Япония. Това обаче води до раздори, които според някои може да разрушат партньорството, коментира агенцията.
Сега, когато производителите на автомобили по целия свят се възстановяват от пандемията, партньорите планират да преработят съюза си, който до голяма степен не успя да превърне глобалния си мащаб в конкурентно предимство, освен съвместната поръчка на части.
И двамата производители на автомобили са готови да обявят средносрочните планове за преструктуриране тази седмица, които ще послужат за мирен договор, предназначен да разреши дългогодишното напрежение, казаха за Ройтерс петимата източници.
Всичките петима източника в алианса, който включва и Mitsubishi Motors Corp, отказаха да бъдат назовани, тъй като не са упълномощени да говорят с медии.
Nissan и Renault планират значително преструктуриране и намаляване на разходите, които могат да засегнат десетки хиляди работни места, като японската компания ще обяви мерките си на 28 май, а френският й партньор вероятно ще го направи на следващия ден.
Преди това Mitsubishi, Nissan и Renault ще проведат съвместна пресконференция на 27 май, по време на която се очаква да очертаят философията на новия си подход „лидер-последовател“ към алианса.
Философията "лидер-последовател"
Алиансът непрекъснато увеличава продукцията през годините, като за първи път през 2017 г. достави над 10 милиона автомобила - първата пълна година, след като Mitsubishi се присъедини към партньорството.
Но постоянните кавги за споделяне на разходите за иновации и развитие на нови превозни средства заглушиха отношенията и спряха плановете за създаване на още по-пълен съюз.
Ръководителите на Nissan смятат, че техните инженери са значително по-продуктивни от колегите си от Renault и начинът, по който френският производител на автомобили предлага да комбинира технологията и разработването на продукти, не отчита правилно интелектуалната собственост на Nissan, посочват трима от източниците.
По-рано тази година отношенията изглеждаха обтегнати до степен, в която 21-годишният съюз беше изложен на риск от разпадане.
Вероятно е обаче плановете за промяна сега да бъдат комбинирани, за да се изградят онези източници, описани като по-справедлив начин за споделяне на технологии и ресурси, като се запази отличителността на марките на съюза.
Главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта и председателят на Renault Жан-Доминик Сенар са двама основни защитници на новия подход, който наричат система „лидер-последовател“, заявиха източниците пред Ройтерс.
Планът е една компания да ръководи разработката на тип превозно средство или технология, а другата да следва, подобно на стратегията на Гупта, По-рано тази година отношенията изглеждаха обтегнати до степен, в която 21-годишният съюз беше изложен на риск от разпад.
Вероятно е обаче, че дължимите планове за промяна сега ще бъдат комбинирани, за да се изградят онези източници, описани като по-справедлив начин за споделяне на технологии и ресурси, като се запази отличителността на марките на съюза.
Главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта и председателят на Renault Жан-Доминик Сенард са двама основни защитници на новия подход, който наричат система „лидер-последовател“, заявиха източниците пред Ройтерс.
Планът е една компания да ръководи разработката на тип превозно средство или технология, а другата следваща, като извади страница от книгата за игра Gupta, използвана за съживяване на бизнеса с търговски автомобили на Renault, както и за подсилване на Nissan.
Когато той ръководеше френския бизнес, Nissan използваше архитектурата на автомобилите на Renault като градивни елементи за своите микробуси, докато Nissan, от своя страна, предостави на групата Renault технологията си за пикапи.
Съгласно новите работни отношения, Nissan би могъл да заеме водеща позиция в Европа по кросоувър спортни и лекотоварни автомобили (SUV), докато работи като „последовател“ в търговски микробуси и малки градски автомобили, използвайки версии, произведени от Renault, посочват източниците.
Фабриката на Nissan в Съндърланд в Обединеното кралство е от особено значение, казаха те.
Renault и Nissan планират да превърнат монтажното предприятие в център за спортни полезни превозни средства като Nissan Qashqai и Juke и евентуално за марките на Renault - Kadjar и Captur. Компаниите работят по плановете, въпреки че не е ясно кога ще бъде взето окончателното решение, посочват източниците.
Дали превозните средства на Renault могат да бъдат произвеждани рентабилно в завода, не е ясно, предвид несигурността относно новите мита, които ще влязат в сила, следкато изтече преходни япериод след напускането на Великобритания от Европейския съюз.