Рецепта за успех – дизайн плюс щипка екосистемно мислене
Design Thinking Camp събира световния елит в дизайна на услуги в \"София Тех Парк\"
~ 4 мин.
Пречупването на закостенелите норми, борбата със статуквото и генерирането на иновативни решения са трите елемента, които стоят в основата на успеха на съвременните компании от ранга на Google, Apple или Tesla. Дизайн мисленето – методът, който тези прогресивни компании използват при създаването на своите продукти и услуги, е своеобразен катапулт, който ги изстрелва далеч пред конкурентите им. Изключителни резултати постигат и организации като Airbnb, които през последните години започнаха да използват екосистемното или платформеното мислене. А смесването на двете концепции се превърна в рецепта за успех за голяма част от организациите, които заемат челни места в класацията Fortune 500.
С една крачка по-близо до тези феноменални резултати ще бъдат и българските компании, които ще се включат в първия Design Thinking Camp. Събитието ще се проведе на 29 август и 30 август в Sofia Tech Park и дава заявки да събере на едно място световния елит в дизайна на услуги. Организаторите от бутиковата агенция за дизайн и иновации Fabrica 360, придобили правата за провеждане на формата от руските си колеги от Lab Wonderfull, залагат преди всичко на уъркшопи. По този начин посетителите на нетрадиционната конференция ще си тръгнат с куп практически знания и инструменти, които ще могат да прилагат при създаването на революционни по своя замисъл и същност услуги и продукти.В края на лятото в София пристигат над 20 предприемачи от Великобритания, Белгия, Германия, Франция, Австралия, Нидерландия, Финландия, Русия и Португалия, които ще водят над 16 уъркшопа. Това са специалисти, работили рамо до рамо с лидерите на компании като Samsung, Panasonic, Sony, PWC, Toyota, ING, ABN AMRO, Rabobank, Facebook, Optus, Vodafone, Orange и AkzoNobel. Всеки желаещ да се включи в Design Thinking Camp ще може да избира в коя от практическите работилници да участва, но местата за всяка от тях са ограничени. Принципът е “first come, first serve”.
Звездите на Института „Хасо Платнер“ в Германия – Селина Майер и Каролин Мерц, ще преведат участниците през цялостния процес, свързан с дизайн мисленето в рамките на своя уъркшоп Experiencing Design Thinking Beyond the Process. Българските предприемачи ще бъдат предизвикани да намерят решение на проблем, с който всеки един човек се сблъсква в ежедневието си. Заедно с това фасилитаторите ще демонстрират избрани принципи от творческия процес, за да помогнат на участниците да отключат своята креативност и новаторско мислене.
Предприемачът Рама Гераво и специалистът по включващ дизайн Ивелина Гаджева от Центъра за дизайн „Хелън Хамлин“ в Кралския колеж по изкуствата в Лондон ще представят 5 от най-важните инструменти за създаването на иновации в рамките на работилницата The Insider’s guide to Innovation: The Five Design Thinking Tools You Really Need. Техниките са използвани при разработването на над 100 проекта за глобални компании, а в центъра на творческия процес е емпатията – способността на фирмите да се поставят на мястото на своите клиенти и да улавят техните потребности и желания, за да могат успешно да отговорят на тях.
Денис Уилднър, която ръководи екип от дизайнери в SAP – Munich, ще предизвика участниците да експериментират с различни техники за генериране на идеи в работилницата Build Castles in the Sky: Unlock creative potential with different ideation techniques. По този начин българските иноватори ще отключат своя креативен потенциал, ще обогатят инструментариума си и ще открият кой подход работи най-добре за тях самите. Обучението е подходящо както за младши фасилитатори, така и за всички, които се интересуват от различни методи за брейнсторминг – разработчици, дизайнери, ръководители на проекти и др.
Дизайнерът Мария Сташенко от руската креативна агенция Wonderfull Lab ще демонстрира бордова игра за дизайн мислене в рамките на своя уъркшоп Playing the Future: creating products and services based on future trends. Чрез нея посетителите на Design Thinking Camp ще могат да изграждат продукти и услуги, като се уповават на културни, технологични, консуматорски и бизнес трендове. От Wonderfull Lab създават инструмента след позитивни отзиви от над 100 компании. Играта се използва от дизайн екипи като интерактивен инструмент за генериране на идеи за създаване на нови характеристики при продуктите в рамките на 40-45 минути.
От своя страна, португалецът Педро Жанейро от Designthinkers Group, ще подобри шансовете за успех на българските фирми чрез своя уъркшоп From Trends to Ideas. Той ще им помогне да разберат по-ясно както локалните, така и глобалните тенденции. Посетителите на Design Thinking Camp ще научат още как да обвържат тези трендове с разработването на своите идеи, за да са в синхрон с духа на времето и да отговорят на нуждите на целевия пазар.
Дизайнерът на услуги Елеонора Карнаса, която е основател на “Фабрика 360” и представител на Service Design Network – Bulgaria, ще води работилница, посветена на дизайна на платформи – Platform Design: Grow Your Strategic Vision. Участниците ще научат какво отличава бизнес модела на платформата от традиционния бизнес модел, както и как да генерират по-голяма печалба с по-малко служители. Освен това ще имат възможност да се запознаят с онези правила в икономиката, от които биха имали полза за развитието на своя бизнес.
Независимият дизайнер на услуги Джеси Граймс, който е и главен редактор на списание Touchpoint, подготвя уъркшоп на тема (Service) Design Thinking for Startups and Innovators. Работилницата се състои както от теоретична, така и от практическа част, чрез която ще се изпробват нови техники за създаване на продукти и услуги. Темите, които ще бъдат засегнати, са свързани със стойността на екосистемите, свързани с услугите, с разнообразието от методи за изследване на проблемите, за които се търси решение, както и с прототипирането на нови продукти.
Дизайн мисленето цели да постави клиента в центъра на творческия процес, за да отговори на реалните му нужди и желания. Прогресивните организации имат възможност да тестват своите прототипи с крайните клиенти и да получат полезна обратна връзка как да подобрят съществуващите решения. Това им предоставя конкурентно предимство пред останалите компании, които лансират на пазара продукти, които биха могли да претърпят крах. В дългосрочен план дизайн мисленето спестява много повече усилия и средства на фирмите, тъй като екипите могат да тестват предварително кои продукти или услуги ще имат успех на пазара.
Повече за лекторите и темите, включени в първото издание на Design Thinking Camp в София, можете да откриете тук.
Регистрациите за събитието са отворени, а своя билет можете да заявите тук.