Роботи превземат най-голямото летище в Южна Корея
Те ще упътват пасажерите на аеропорта и ще почистват
Тъй като Южна Корея се готви за най-голямото зимно спортно събитие в историята си (ХХIII-те зимни олимпийски игри в Пьонгчан от 9-и до 25-и февруари 2018), LG Electronics (LG) се фокусира върху подобряване на условията на международното летище Инчон (ИА) – едно от най-възловите летища в света.
На 21 юли LG пусна в експлоатация редица роботизирани летищни пътеводители, както и роботи за почистване на залите на летището. Роботизираните пътеводители значително ще улеснят притокът на пристигащите и напускащите Корея, като обикалят летището, предоставяйки информация и помощ на посетителите, докато роботът за почистване ще бъде винаги на правилното място, за да поддържа пространството безупречно чисто.
С изпращането на своите роботи на едно от най-големите и натоварени летища в света, LG предоставя своите роботизирани услуги директно на около 57 милиона пътници, преминаващи през летището всяка година. Въпреки че роботите официално влязоха в употреба от 21-и юли, тяхното присъстие е познато на честите пътници от февруари тази година, когато започнаха бета тестове на летището Инчон. Тестовият период през изминалите пет месеца даде възможност на инженерите от LG по перфектен начин да настроят роботите, подобрявайки ефективността им въз основа на резултатите в разнообразни ситуации и получените данни, събрани по време на бета теста.
Оборудван с платформа за разпознаване на глас от LG, роботът за летищните услуги разбира четири различни езика - корейски, английски, китайски и японски - четирите най-популярни езика, говорени на международното летище. Така той ще може да предложи езикова помощ на пътниците. Освен това, роботът се свързва директно с централния сървър на летището, за да предостави информация относно полетите, както и местоположението на ресторанти, магазини и много други обекти. С бързо сканиране на билета, роботът за обслужване може да придружава закъснели или изгубили се пътнъци до точното място на заминаване.
Роботът за почистване пък използва мощните функции за почистване на LG HOM-BOT, автоматичната навигация и възможностите за избягване на обекти, прилагайки всичко това по перфектен начин на обществени места. Този робот открива областите, които изискват често почистване, съхранява тези места в базата данни и изчислява най-ефективните маршрути, за да стигне до тях.
С тези летищни роботи LG демонстрира своята инициатива да развива и разширява търговския си бизнес с роботи като бъдещ двигател за растеж и развитие на компанията в тази област. В момента бизнесът с роботите на LG е разделен на два сектора – за домашни и за търговски цели. Домашните роботи на компанията включват прахосмукачката HOM-BOT и новия Hub Robot, докато комерсиалните бизнес роботи са специално проектирани да предоставят услуги в обществени зони като летища, хотели и банки.
"Усилията на LG са посветени на напредъка и развитието на роботизираните технологии, които включват навигация, разпознаване на гласове и езици и, разбира се, DeepThinQ", каза Сун Дъ-хиун, президент на LG Electronics Home Appliance & Air Solutions Company. "Тези усилия и иновации ще изведат LG напред към четвъртата индустриална революция."