А1 България поведе нагоре цялата Telekom Austria Group
Приходите от мобилни услуги се увеличават с 6.2%, а тези от фиксирани с 9.4%
Скокът на приходите от фиксирани услуги на А1 България през първото тримесечие на 2021 г. се оказа една от движещите сили за ръста на сегмента в цялата А1 Telekom Austria Group (TAG). Промяната в начина на живот и ограниченията за туризма през зимата доведоха до загуби в роуминг сегмента, но поведоха нагоре интереса към широколентов интернет и телевизионно съдържание.
Повишението в този сегмент не е изненада предвид принудителната трансформация в начина на живот, предизвикана от пандемията. Всъщност COVID-19 утвърди ключовата роля на мобилните оператори за дигиталната икономика. Благодарение на телекомуникационните мрежи и услуги съвременният свят успя да съхрани голяма част от дейността си по време на наложената социална изолация през изминалата година.
Увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание в каналите MAX Sport и интерактивна телевизия Xplore TV, са спомогнали за увеличение на средния приход от фиксирана линия (ARPL) с 6.1% и достига 14.5 евро. Общият брой на фиксираните услуги също регистрира ръст - от 1.5%, като най-голямо е увеличението при широколентовия интернет - 2.9%, а при телевизията - 1.7%.
Като цяло българското звено генерира 35.1 млн. евро през първата четвърт на годината, което е с 9.4% увеличение на годишна база. На глобално ниво приходите от фиксирани услуги са с 1.8% нагоре спрямо същия период на 2020 г., става ясно от финансовия отчет на компанията, в който се изтъква, че положителният тренд за TAG се обуславя от по-високите резултати в Австрия, България, Словения и Северна Македония. За сметка на тях Беларус и Хърватия отчитат по-ниски резултати.
Добрите резултати на А1 България не се изчерпват с фиксираните услуги, като телекомът генерално бележи силно начало на финансовата година и запазва тенденцията на ръст през първото тримесечие. Общите приходите на компанията за периода са се увеличили с 3.6% до 132.2 млн. евро, а от услуги - със 7.3% до 105.9 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 55.6 млн. евро, регистрирайки ръст от 21.2%.
Доброто начало на годината се дължи на приходите от мобилни и фиксирани услуги, както и на бизнес ICT решенията. Приходите от мобилни услуги са се увеличили с 6.2% до 70.7 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) - с 8.5% до 6.3 евро.
Първото тримесечие на годината е ключово за А1 България и от гледна точка на 5G стратегията на компанията. На драматичния търг за раздаването на честотите в началото на този месец телекомът плати най-много от всички – 4.7 млн. лв., за да вземе желаната средна лента между 3600-3700 MHz. Това бе особено важно за телекома, за да продължи да развива вече стартираната си мрежа от ново поколение.