С 30% се увеличават парите за туристическа реклама през 2017 година
Ангелкова очаква 4-5% ръст на зимния туризъм
Проектът за държавен бюджет предвижда увеличение на средствата за реклама с около 30%, като те достигат близо 11 милиона лева. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова в интервю за Българското национално радио.
„В
момента туризмът е изведен като национален приоритет и на това се дължат
рекордите, които отчитаме в сектора“, посочи министър Ангелкова. Тя акцентира,
че основна цел на Министерството на туризма е да разходва средствата за реклама
максимално ефективно. „Мисля, че резултатите се виждат – с пъти по-малко
средства, ние успяхме да сме конкурентни по отчетените ръстове“, каза
министърът на туризма.
Тя
коментира, че вече са започнали срещите с бранша за подготовката на Лято‘2017.
„Това е нещо нормално за бизнеса – преговорите между хотелиерите и
туроператорите започват обикновено още през октомври. Но в миналите години
държавата се е включвала на един много по-късен етап, когато всичко е
договорено и разпределено. Ние искаме да обърнем този подход и да участваме в
процеса от началото до края, като се опитваме по всякакъв начин да подкрепим
българския бизнес“, допълни Николина Ангелкова. По думите ѝ вече са проведени и
срещи с големите туроператори като „Туи“ и „Томас Кук“, които прогнозират 30%
ръст по техните програми за следващия летен сезон.
В навечерието на зимния сезон се наблюдава ръст на ранните записвания,
но по-детайлно картината може да се коментира през декември и януари, отбеляза
Николина Ангелкова. Тя потвърди предварителните прогнози за 4,5 – 5% ръст за
целия зимен сезон. Засега се регистрира ръст от пазари като Русия,
Великобритания, Ирландия, Румъния, Гърция, Сърбия, Македония и Израел.