С какво търговските центрове привличат посетители
Colliers и Gfk със съвместно проучване на нагласите към модерните търговски центрове в София
~ 2 мин.
Оказва се, че категория "Мода" е с нараснало значение за посетителите на търговските центрове в столицата. Това е един от изводите на съвместното проучване на Colliers и Gfk, проведено в края на 2017 г. Важността на модата е свързана и с факта, че за любителите на шопинга е важно да се следват последните модни тенденции. При тях се наблюдава готовност да инвестират повече в спортно облекло и аксесоари, и парфюмерия и козметика, в сравнение с предходното проучване.
Мнението си в анкетата са споделили 700 посетители, 72 търговци и 20 собственици, а проучването се провежда за втора година. От Colliers извеждат и друга новост – гледането на телевизия, въпреки че продължава да е сред предпочитаните занимания през свободното време, намалява като популярност.
Основни фактори за привличане на повече посетители са разнообразието от продукти и атрактивните промоции. В проучването се отчитат като най-атрактивни събитията за дегустации на храна и напитки. Сред важните отличителни характеристики на търговските центрове са удобната локация, наличието на кино, лесната ориентация във вътрешността на мола, както и приятната атмосфера.
Най-предпочитаните категории продукти са „Мода“ и „Подаръци“. Любимите марки на посетителите в категория „Мода“ остават, както и през 2015 г., H&M, Zara и LC Waikiki. Мъжете, участвали в проучването, посочват Andrews като най-харесваната марка, докато при жените, на водещи позиции са Zara и Mango. От ключово значение за потребителите е наличието на любезен и отзивчив персонал в магазините.
Свободното си време посетителите на търговски центрове прекарват в интернет или пред телевизора, на трето място са разходките извън дома, а четенето на книги се класира на четвърта позиция. Моловете посещават средно веднъж на седмица, а на кино ходят приблизително два пъти в месеца. Предпочитаните от жените телевизионни канали са Nova TV и Fox Life, а от мъжете БНТ 1, BTV Action и Diema.