Shein вдига рязко цените на основни групи продукти
Китайската верига за бърза мода изпреварва поскъпването при своя основен конкурент – H&M
Китайският гигант за бърза мода Shein повиши цените с над една трета на някои основни продукти. Това е ход, който вероятно ще увеличи приходите на компанията преди планираното първично публично предлагане (IPO), показва анализ на ценовата ѝ стратегия.
Средният скок на цените на Shein надмина този на конкурента H&M, пише Reuters, цитирайки данни от базираната в Лондон изследователска фирма EDITED, която сравнява цените към 1 юни.
От Shein отказаха коментар за Reuters.
Компанията използва мрежа от предимно базирани в Китай доставчици, които работят срещу традиционните производствени процеси, като приемат малки първоначални поръчки и растат въз основа на търсенето. Повечето от дрехите, които Shein продава, се произвеждат в Гуанджоу, Китай, от неговите около 5400 доставчици.
Докато китайската компания се подготвя за своето листване на борсата, тя е изправена пред по-високи изисквания, за да се случи това. Освен това трябва да спазва новите разпоредби на ЕС относно онлайн платформите, които биха могли да увеличат разходите ѝ, оказвайки натиск върху маржовете на печалбата.
Ръст на цените
В Съединените щати, най-големият пазар на Shein, компанията увеличи средната цена на дамските рокли с 28% на годишна база до 28.51 долара, показват данните EDITED.
Въпреки че все още роклите са доста по-евтини от тези на H&M (средно 40.97 долара) или на Zara (79.69) в САЩ, поскъпването при Shein е значително по-голямо от конкурентите за същия период, показват данните.
В Обединеното кралство увеличението на цените на годишна база е 15%, докато роклите във Франция, Германия, Италия и Испания са поскъпнали с 36 на сто.
Ако могат да докажат, че тези цени ще останат, тогава оценката се увеличава значително“, каза Алекс Романенко, ръководител на отдела за търговия на дребно в консултантската компания за ценообразуване Pearson Ham Group.
Shein търси пазарна оценка от около 50 милиарда паунда при листване в Лондон, съобщи Sky News.
След като спечели пазарен дял с най-ниските цени, сега увеличенията целят по-големи маржове на печалба преди листването, каза Романенко.