TikTok навлиза в ресторантьорския бизнес
Видеоклиповете с храни и рецепти се превърнаха в ключова част от сайта, и събират милиони гледания
Платформата за споделяне на видео съдържание TikTok Inc. навлиза в ресторантьорския бизнес, предава Bloomberg. Китайската компания ще си партнира с платформата Virtual Dining Concepts и през март планира да отвори ресторанти за доставки на множество локации в САЩ.
Видеоклиповете с храни и рецепти се превърнаха в ключова част от програмирането на сайта и събират милиони гледания. TikTok наскоро съобщи, че повече от 1 млрд. души по целия свят използват платформата месечно.
Virtual Dining Concepts успешно подкрепи ресторантите на редица знаменитости, в това число и MrBeast Burger на звездата на YouTube Джими Доналдсън. Заведението се превърна в хит от есента на 2020 г. насам. MrBeast продаде 1 млн. бургера за три месеца и вече работи на 1500 локации в САЩ, Канада и Обединеното кралство.
Съоснователят на Virtual Dining Concepts Робърт Ърл казва, че около 300 ресторанта на TikTok са планирани в цялата страна за стартирането на проекта, като повече от 1000 се очакват до края на 2022 г. Той предвижда успех наравно с MrBeast.
Имате платформа с милиард зрители месечно, които са постоянно ангажирани, както показват числата. Това е първият път, в който има такава марка – публика от стотици милиони хора“, казва Ърл.
Сред ресторантите, с които TikTok Kitchen ще работи, са националните вериги, които Робърт Ърл притежава, включително Buca di Beppo и Bertucci's.
Менюто на TikTok Kitchen ще се основава на най-големите хранителни тенденции в приложението, включително печена фета паста, която беше класирана като най-търсеното ястие за 2021 г. от Google. В менюто също са планирани макаронени чипсове, бургери, ребра и др.
Цените ще бъдат сравними с тези на други марки във Virtual Dining Concept“. Бургерът MrBeast започва от $6,99", каза Ърл.
Менюто ще се променя на тримесечие.
"Ако едно ястие започне да става много търсено, вероятно ще има възможности да го добавите към менютата", обясни Ърл.
Предстои да разберем дали ястия като печената тестена фета ще останат постоянни предложения.
TikTok заяви, че ще посвети печалбите си от ресторантите на създателите на ястията от менюто и за подкрепа на обещаващи кулинарни таланти в платформата.
Аз го правя като бизнес, TikTok го правят за развитието на тази категория. Това е инвестиция в техния бизнес“, допълни Ърл.
Не е ясно как TikTok ще определи авторството на определени вирусни ястия, които понякога принадлежат на повече от един човек, или какви приходи очаква да генерира и разпределя. Имената на създателите на ястията няма да присъстват в менютата на TikTok Kitchen.