TikTok планира още два центъра за данни в Европа
Компанията търси начин да докаже, че може да защити личните данни на потребители си
Китайското приложение за видео споделяне TikTok планира да изгради още два центъра за данни в Европа, съобщава Reuters, цитирайки коментар на изпълнителния директор. Този ход може да смекчи опасенията относно сигурността на данните на потребителите и да облекчи регулаторния натиск върху компанията.
Социалната мрежа вече има един изграден център за данни в Ирландия, но сега планира да построи поне още два. Първият заработи през 2020 г., като инвестицията в него възлизаше на около 420 млн. евро.
TikTok се стреми да увери правителствата и регулаторите по целия свят, че личните данни на потребителите не могат да бъдат достъпни и съдържанието им не може да бъде манипулирано от Китайската комунистическа партия или някой друг под влиянието на Пекин.
Приложението за споделяне на кратки видеоклипове, собственост на китайската ByteDance, има за цел да разшири своето европейско съхранение на данни, каза генералният мениджър на TikTok за операции в Европа Рич Уотъруърт.
„Ние сме в напреднал етап на финализиране на план за втори център за данни в Ирландия с доставчик на услуги като трета страна“ каза той.
Също така водим преговори за създаване на трети център за данни в Европа, за да допълним нашите планирани операции в Ирландия. Потребителските данни на ще започнат да мигрират към Европа тази година, като най-вероятно това ще продължи и през 2024 г.“, коментира още Уотъруърт.
В петък компанията отчете средно 125 милиона месечни активни потребители в ЕС между август 2022 г. и януари 2023 г. Така попада под по-строгите правила на ЕС за онлайн съдържание, известни като Закона за цифровите услуги (DSA).
DSA етикетира компании с повече от 45 милиона потребители като много големи онлайн платформи и изисква от тях да извършват управление на риска, външен и независим одит, да споделят данни с власти и изследователи, както и да приемат кодекс на поведение.
Европейската комисия даде срок на онлайн платформите и търсачките до 17 февруари да публикуват месечните си активни потребители. Много големите онлайн платформи разполагат с четири месеца, за да се съобразят с правилата или рискуват да бъдат глобени.
В четвъртък Twitter заяви, че има 100.9 милиона средномесечни потребители в ЕС, въз основа на оценка за последните 45 дни.
Alphabet предостави един набор от числа, базиран на потребителски акаунти, и друг набор, базиран на потребители, излезли от приложенията. Компанията обаче казва, че те все пак имат достъп до услугите й независимо дали са с активни акаунти или не влизат в профилите си.
Средният месечен брой регистрирани потребители възлиза на 278.6 милиона в Google Maps, 274.6 милиона в Google Play, 332 милиона в Google Search, 74.9 милиона в Shopping и 401.7 милиона в YouTube.
По-рано тази седмица Meta заяви, че през последните шест месеца на 2022 г. има 255 милиона средномесечно активни потребители във Facebook в ЕС и около 250 милиона средномесечно активни потребители в Instagram.