Toyota пуска втора генерация на водородния си модел Mirai
Японската компания обещава по-голям пробег и ускоряване на производството
Toyota Motor Corp се готви да пусне второто поколение на своя модел Mirai, задвижван от горивни клетки. Това бе обявено от председателят на компанията Такеши Учиямада по време на Международна министерска среща за водородната енергия в Токио, цитиран от Reuters.
Японският автомобилен производител се стреми към подобряване на пробега, като от там заявиха, че следващото поколение Mirai ще може да измине 700-750 км с едно зареждане. Целта на компанията е да увеличи пробега до 1000 км до 2025 г. Първото поколение на Toyota Mirai, произведена 2014 г., може да измине 502 км с едно зареждане на клетката.
Моделът е първият с водородни горивни клетки, пуснат на масовия пазар. Целта на Toyota е да продава 30 000 автомобила годишно от този модел до 2020 г. По данни на Reuters обаче числата засега са далеч от този таргет.
Един от проблемите, които трябва да бъдат решени, е ускоряването на производството, тъй като Mirai се прави ръчно и подлежи на внимателни проверки. От Toyota могат да правят само шест броя на ден. Също така, дизайнът на горивните клетки изискват влагането на платина, а това прави цената на превозните средства по-висока.
По повод следващата генерация главният инженер за модела - Йошикацу Танака, сподели пред Reuters: „Ще преминем от ограничено производство към масово, ще намалим количеството на скъпите материали като платина, които използваме в автомобилите с горивни клетки (FCV), и ще направим автомобила по-компактен и мощен“.
Toyota концентрира работата си в производството на повече водородни превозни средства, затова инвестира в нови, по-големи монтажни линии за горивни клетки в Япония. Очаква се новите съоръжения да заработят през 2020 г. Бъдещите модели горивни клетки ще бъдат интегрирани в част от вече съществуващите автомобили и камиони. През 2020 г. компанията ще пусне в Япония автобус с такова задвижване, наречен Sora, а също така вече е започнала да използва мотокари с горивни клетки в една от своите инсталации за монтаж. Също така, компанията тества търговски камион с горивни клетки, наречен Project Portal.