Трансформацията на БАТ продължава с ускорени темпове
Дружеството в България с принос към глобалната стратегия на компанията
Мила Маречкова, изпълнителен директор на БАТ България:
БАТ България е част от водещата компания за потребителски стоки British American Tobacco (BAT) PLC. с брандове, продавани на над 200 пазара по свeтa. BAT PLC. е основана през 1902 г., а мисията ѝ е да изгради A Better Tomorrow™.
Отговорно бизнес поведение и визия за устойчиво развитие, трансформация и иновации, ангажираност на екипа и възможности за развитие на служителите, насърчаване на младите кариерни таланти, ESG инициативи, подкрепа за културни проекти. Това са част от основните акценти в работата на БАТ България. Компанията оперира у нас от 2007 г., а от 2017 г. заема лидерска позиция на пазара. Дружеството е отличавано нееднократно за различни постижения, като най-добър работодател и много други. БАТ е лидер и в редица международни класации и индекси за многообразието и политиките, свързани с околната среда, социалното въздействие и отговорното корпоративно управление.
За предизвикателствата на трансформацията, която компанията осъществява, и за основните цели в устойчивото управление, разказват четирима представители на мениджмънта на БАТ България:
В БАТ се ръководим от нашата основна глобална цел да изградим по-добро утре - A Better Tomorrow™ и сме в ускорен етап на трансформиране на нашия бизнес. В основата на стратегията ни е да намалим въздействието на нашия бизнес върху обществото. Затова създаваме нови продукти, на база научно обосновани разработки, които представляват за пълнолетните потребители по-малко рискови алтернативи.*
Създаването на алтернативните продукти се базира на изследвания и проучвания, извършани от 1 500 специалисти на БАТ от цял свят. Целите, които БАТ си поставя глобално зад тази трансформация са ясни и измерими: генериране на 5 млрд. паунда приходи от новите категории продукти до 2025 г. и достигане на 50 млн. души пълнолетни потребители на т.нар. негорими продукти до 2030 г. Това са напълно постижими амбиции, тъй като всяка година БАТ постига съответни постижения в тези две направления, нещо, което беше отчетено и в резултатите на компанията на световно ниво за първото полугодие на 2022 г.
Локалният бизнес на БАТ България също допринася за глобалната трансформация на компанията в изграждането на A Better Tomorrow™. В тази връзка се надяваме да предложим на българските пълнолетни потребители продукти от новите категории на БАТ, сред които е устройството за нагряване на тютюн glo. Екипът на БАТ България работи активно и е подготвен да представи този алтернативен продукт от ново поколение на пазара. Успешното ни представяне би било немислимо без силен, прогресивен и мотивиран екип като нашия.
Гордеем се, че с всичките ни действия като отговорна компания ние сме предпочитан работодател в България. През последните години бяхме оценени и наградени от водещи независими организации за различни постижения и инициативи на бизнеса ни в страната, сред които и за най-добър работодател.
Искрено вярвам в нашия успех, както и че утре ще сме по-добри от днес.
*На база на наличните доказателства и при цялостно преминаване от употреба на конвенционални цигари към негорими продукти. Тези продукти също крият риск и водят до пристрастяване.