TripAdvisor няма да продава билети за атракции с китове и делфини
Специалистите в областта на хуманното отношение към животните приветстваха този ход
~ 2 мин.
TripAdvisor ще спре да продава билети за атракции, които използват китове или делфини в плен, съобщи туристическият сайт.
Заедно с дъщерното си дружество Viator, марката ще скъса и всички търговски връзки с тези атракции, преставайки да генерира всякакви приходи от тях.
Промените ще бъдат въведени през следващите няколко месеца, като политиката се очаква да бъде в пълна сила до края на годината. Това обаче няма да се отнася за морските убежища, които се грижат за китоподобните, които вече са в плен.
По-рано TripAdvisor реши да спре продажбата на билети за преживявания, при които пътешествениците влизат във физически контакт с диви животни в плен, като езда на слонове и игра на тигри, както и изложби на животни и представления.
Специалистите в областта на хуманното отношение към животните приветстваха този ход.
„TripAdvisor е на правилната страна на историята“, казва д-р Наоми Роуз, учен, изследващ морски бозайници, от Института за хуманно отношение към животните. „Китовете и делфините не могат да процъфтяват в плен, а информираните туристи вече не търпят да използват тези интелигентни и социално сложни морски хищници за човешко забавление.“
Компанията заяви, че признава, че пускането в природата не е реалистичен вариант за повечето китове и делфини в плен; в новата му политика има няколко разпоредби, насочени към защита на нуждите, безопасността и здравето на китоподобните, които понастоящем са в плен.
Не всички обаче са доволни от решението. SeaWorld, веригата от аквариуми и тематични паркове в САЩ, заяви, че е разочарована от новата позиция на TripAdvisor, „която игнорира образователната стойност и мисията за опазване на професионално акредитирани зоологически градини и аквариуми“.
TripAdvisor върви по стъпките на Virgin Atlantic, която обяви, че ще спре предлагането и насърчаването на екскурзии до атракции и преживявания с участието на пленени китове и делфини през юли тази година.
Заедно с дъщерното си дружество Viator, марката ще скъса и всички търговски връзки с тези атракции, преставайки да генерира всякакви приходи от тях.
Промените ще бъдат въведени през следващите няколко месеца, като политиката се очаква да бъде в пълна сила до края на годината. Това обаче няма да се отнася за морските убежища, които се грижат за китоподобните, които вече са в плен.
По-рано TripAdvisor реши да спре продажбата на билети за преживявания, при които пътешествениците влизат във физически контакт с диви животни в плен, като езда на слонове и игра на тигри, както и изложби на животни и представления.
Специалистите в областта на хуманното отношение към животните приветстваха този ход.
„TripAdvisor е на правилната страна на историята“, казва д-р Наоми Роуз, учен, изследващ морски бозайници, от Института за хуманно отношение към животните. „Китовете и делфините не могат да процъфтяват в плен, а информираните туристи вече не търпят да използват тези интелигентни и социално сложни морски хищници за човешко забавление.“
Компанията заяви, че признава, че пускането в природата не е реалистичен вариант за повечето китове и делфини в плен; в новата му политика има няколко разпоредби, насочени към защита на нуждите, безопасността и здравето на китоподобните, които понастоящем са в плен.
Не всички обаче са доволни от решението. SeaWorld, веригата от аквариуми и тематични паркове в САЩ, заяви, че е разочарована от новата позиция на TripAdvisor, „която игнорира образователната стойност и мисията за опазване на професионално акредитирани зоологически градини и аквариуми“.
TripAdvisor върви по стъпките на Virgin Atlantic, която обяви, че ще спре предлагането и насърчаването на екскурзии до атракции и преживявания с участието на пленени китове и делфини през юли тази година.
Туроператорът заяви, че вместо това ще даде предимство на повече естествени срещи с дивата природа, като същевременно прекъсне дългогодишните връзки със SeaWorld, Covery Discovery и други подобни атракции.