Цената на зимните туристически услуги е скочила с 15%
Общият брой на туристите дори надвишава стойностите от предходната година
~ 3 мин.
Средната цена за туристически услуги по време на отминалия зимен сезон в България е нараснала с около 15%, показва анализ на Green Life. От компанията отчитат, че забавеният старт на активния сезон заради по-топлото време в края на 2017 г. не е успял да повлияе негативно на туристическите резервации.
Общият брой на туристите дори надвишава стойностите от предходната година, а основната част от тях са чужденци.
„Най-отчетлив ръст на активността наблюдавахме през януари, когато благодарение на по-студеното време и обилните снеговалежи, условията за зимни спортове се подобриха“, коментира Йордан Куванджиев, изпълнителен директор на Green Life. Той добавя, че покачването на цените през този сезон се обуславя от подобряване на качеството на услугите в хотелските комплекси. „Голяма част от клиентите са склонни да платят повече ако получат по-добри условия“, смята той.
По думите му средният престой на туристите в зимните ни курорти е 3 дни. Българите обикновено се съобразяват с ученическите ваканции, когато планират почивката си. Често обаче „отскачат“ и само за уикенда. В тези случаи запазват ваканцията си относително късно.
Чужденците остават средно между 5 и 7 дни, като планират почивката си дългосрочно и правят ранни резервации. „Немалка част от българите предпочитат няколко, но по-кратки ваканции, отколкото една дълга зимна почивка в рамките на годината“, посочва Куванджиев.
Семействата с деца и групи с по-млади хора продължават да бъдат основните клиенти на зимния туристически пазар. В Банско най-много туристи има от Гърция, Румъния, България. Посещения има и от граждани на Сърбия, Турция, Македония и Великобритания. В Пампорово профилът на клиентите е по-различен, като възрастовата граница е малко по-висока. Основните посетители са от България, Турция, Молдова, Румъния, Русия и Македония.
От компанията очакват силен летен сезон с оглед на ръста на ранните записвания с 12%. Важен фактор за растящия пазар е навлизането на нискобюджетни авиокомпании с редовни полети до Летище Бургас от март до октомври. „Покачване от почти 20% има и при онлайн резервациите, като този канал остава предпочитан предимно за късни записвания или най-рано до 40 дни преди датата на пристигане“, уточнява Куванжиев.
Профилът на туристите през предстоящия сезон леко се променя, отчитат от Green Life. Българите заемат основен дял от почиващите в морските ни курорти – над 65%. Лек спад се наблюдава при рускоговорящите граждани, въпреки ръста им през 2017 г. Като причина, от компанията посочват възвърналия се интерес към дестинациите Турция, Египет, Тунис и Мароко, заради ексклузивните оферти и сравнително по-спокойната геополитическа обстановка. Ръст на запитванията има от страна на чешкия и словашкия пазар, но обемът на туристите, все още е относително малък.
„Интересът на английските граждани все по-сериозно се измества на юг от Слънчев бряг, като дори вече работим с един от най-големите английски туроператори. През 2018 планираме по-сериозно позициониране на дестинацията и сред скандинавския пазар и страните от Западна Европа“, коментира Куванджиев.
Покачване на цените на услугите в летните курорти с близо 10%, прогнозират от компанията. Поскъпването е в отговор на повишените изисквания на туристите. Все повече се търсят продукти с добавена стойност, като например осигурен паркинг, безплатна анимация за децата, използване на безплатни спортни съоръжения. „Туристите предпочитат услугите, които им се предлагат, да бъдат включени в пакет – в това число осигурени чадър и шезлонг на плажа, организирани вечерни събития“, допълва Куванджиев. Семействата с деца най-често се възползват от възможностите за летни езикови програми по време на престоя си.
Общият брой на туристите дори надвишава стойностите от предходната година, а основната част от тях са чужденци.
„Най-отчетлив ръст на активността наблюдавахме през януари, когато благодарение на по-студеното време и обилните снеговалежи, условията за зимни спортове се подобриха“, коментира Йордан Куванджиев, изпълнителен директор на Green Life. Той добавя, че покачването на цените през този сезон се обуславя от подобряване на качеството на услугите в хотелските комплекси. „Голяма част от клиентите са склонни да платят повече ако получат по-добри условия“, смята той.
По думите му средният престой на туристите в зимните ни курорти е 3 дни. Българите обикновено се съобразяват с ученическите ваканции, когато планират почивката си. Често обаче „отскачат“ и само за уикенда. В тези случаи запазват ваканцията си относително късно.
Чужденците остават средно между 5 и 7 дни, като планират почивката си дългосрочно и правят ранни резервации. „Немалка част от българите предпочитат няколко, но по-кратки ваканции, отколкото една дълга зимна почивка в рамките на годината“, посочва Куванджиев.
Семействата с деца и групи с по-млади хора продължават да бъдат основните клиенти на зимния туристически пазар. В Банско най-много туристи има от Гърция, Румъния, България. Посещения има и от граждани на Сърбия, Турция, Македония и Великобритания. В Пампорово профилът на клиентите е по-различен, като възрастовата граница е малко по-висока. Основните посетители са от България, Турция, Молдова, Румъния, Русия и Македония.
От компанията очакват силен летен сезон с оглед на ръста на ранните записвания с 12%. Важен фактор за растящия пазар е навлизането на нискобюджетни авиокомпании с редовни полети до Летище Бургас от март до октомври. „Покачване от почти 20% има и при онлайн резервациите, като този канал остава предпочитан предимно за късни записвания или най-рано до 40 дни преди датата на пристигане“, уточнява Куванжиев.
Профилът на туристите през предстоящия сезон леко се променя, отчитат от Green Life. Българите заемат основен дял от почиващите в морските ни курорти – над 65%. Лек спад се наблюдава при рускоговорящите граждани, въпреки ръста им през 2017 г. Като причина, от компанията посочват възвърналия се интерес към дестинациите Турция, Египет, Тунис и Мароко, заради ексклузивните оферти и сравнително по-спокойната геополитическа обстановка. Ръст на запитванията има от страна на чешкия и словашкия пазар, но обемът на туристите, все още е относително малък.
„Интересът на английските граждани все по-сериозно се измества на юг от Слънчев бряг, като дори вече работим с един от най-големите английски туроператори. През 2018 планираме по-сериозно позициониране на дестинацията и сред скандинавския пазар и страните от Западна Европа“, коментира Куванджиев.
Покачване на цените на услугите в летните курорти с близо 10%, прогнозират от компанията. Поскъпването е в отговор на повишените изисквания на туристите. Все повече се търсят продукти с добавена стойност, като например осигурен паркинг, безплатна анимация за децата, използване на безплатни спортни съоръжения. „Туристите предпочитат услугите, които им се предлагат, да бъдат включени в пакет – в това число осигурени чадър и шезлонг на плажа, организирани вечерни събития“, допълва Куванджиев. Семействата с деца най-често се възползват от възможностите за летни езикови програми по време на престоя си.