Туристически чатбот ще разказва за забележителностите в Перник
Той ще бъде безплатен и ще дава информация за туристически обекти, места за настаняване, както и за събитията в региона
До месец се очаква да заработи туристически чатбот на базата на генеративен изкуствен интелект, който да разказва за забележителностите в Перник. Той ще бъде напълно безплатен и достъпен по 24 часа за туристите, съобщи за Economic.bg Елица Стоилова, съосновател на Umni.bg, технологичен доставчик и консултант по създаването на бота.
Чатботът ще работи на принципа на ChatGPT. Ще има прозорец, в който хoрата ще могат да задават своите въпроси. Къде има ресторанти? Какви места за настаняване? Какви са най-близките забележителности? Първоначално обхватът ще е само за град Перник, но в последствие ще бъдат включени и Радомир, и Брезник“, уточнява Стоилова.
В базовата версия, която ще бъде пусната до месец, ще има над 50 обекта като техният брой тепърва ще нараства.
Създаването на Туристически чатбот с изкуствен интелект за Перник е инициирано от фондация „Център за развитие на устойчиви общности“ в рамките на проекта RAISE Youth, финансиран от Исландия, Лихтенщайн и Норвегия чрез Фонда за безвъзмездна помощ на ЕИП и Норвежки фонд за младежка заетост.
Идеята е всеки от градовете Перник, Брезник и Радомир да разполага с такава иновативна дигитална туристическа услуга, с която да повиши туристическия интерес на запад от София
Участниците в проекта за умен туристически чатбот за Перник са млади предприемачи от софтуерната компания "Граософт" ООД от град Перник и доброволчески екип от Международния младежки център - Перник. Технологичен доставчик и консултант по създаването, управлението и развитието на туристическия AI чатбот е платформата Umni.bg.
Чатботове
С подобен туристически дигитален инструмент, Перник се нарежда на второ място в страната по използване на тази технология в градска среда и сред градовете-новатори в страната.
Пловдив беше първият град в България, в който беше пуснат чатбот. Plovdiv City Concierge – името на първия туристически AI чатбот в страната. Пилотният проект беше разработен през 2019 г. от Umni.bg, но замразен през 2020 г. заради пандемията от COVID-19.
В сегашния проект за туристически чатбот участва и консултантската компания Travel Mind, която е с основен фокус маркетинг в туризма.
Градският туристически чатбот с изкуствен интелект е като дигитален туристически офис в телефона на посетителите. Той е част от стратегията на град или община за смарт туризъм и стъпка в посока на дигитална свързаност между „умния“ град и неговите граждани и посетители. Той работи 24/7, отговаря на често задаваните въпроси, насочва към допълнителна информация, автоматизира заявки, събира полезна статистика за клиентското преживяване и е достъпен с 1 кликане или сканиране от всякъде онлайн и офлайн, казват от Umni.bg.