Uber навлиза и по Черноморието
Търсенето ще определи къде ще се развиваме, каза пред Economic.bg Патрик Щуденер, директор \"Експанзия\" за Централна и Източна Европа
~ 2 мин.
Американската технологична компания за споделени пътувания Uber планира да навлезе в градовете по българското Черноморие. Това обяви пред Economic.bg Патрик Щуденер, директор "Експанзия" за Централна и Източна Европа.
"През последните няколко месеца оперираме в София, където дейността ни се развива изключително активно. Но целта е да доставим високо качество на услугата и на други места. Точната нова дестинация ще се определи само от търсенето на клиентите, като особен интерес има в летните градове, където хората са активни точно в този сезон", каза Щуденер. Той обаче уточни, че самият град ще бъде определен от локалния екип на компанията.
"Всичко зависи само от търсенето. Услугата Uber съществува за лодки в Амстердам, Холандия, например, или за хеликоптери в Австралия, защото има търсене на пътувания с тези превозни средства в тези градове и страни", казва Щуденер.
"Отворени сме към регулацията. Но също смятаме, че регулацията трябва да се развива. Ние сме "За" избора на клиента и предоставяме такава услуга", коментира Щуденер във връзка със заканите на таксиметровите компании да стачкуват.
Както е известно една от големите браншови организации на компаниите за таксиметрови услуги „Съюз Такси" иска забрана на услугата Uber X, която оперира в София и заплашва с протести. Според организацията компанията Uber чрез мобилното си приложение за споделени пътувания извършва нерегламентирани таксиметрови превози в София и нарушава закона и дори заплашват да стигнат до блокиране на столицата.
Страна зае и министърът на транспорта Ивайло Московски, който обяви, че услугата не отговаря на българските закони. Думите му бяха в отговор на появилата се информация, че Националната aгенция по приходите (НАП), вътрешното и транспортното министерство ще организират масови проверки срещу българския клон на услугата.
Американската компания Uber стартира нискотарифната си услуга за споделен превоз Uber X в София в началото на декември миналата година. Чрез нея непрофесионални шофьори с личните си автомобили могат да превозват пътници срещу заплащане.
Обширно интервю с Патрик Щуденер очаквайте следващата седмица в Economic.bg
"През последните няколко месеца оперираме в София, където дейността ни се развива изключително активно. Но целта е да доставим високо качество на услугата и на други места. Точната нова дестинация ще се определи само от търсенето на клиентите, като особен интерес има в летните градове, където хората са активни точно в този сезон", каза Щуденер. Той обаче уточни, че самият град ще бъде определен от локалния екип на компанията.
"Всичко зависи само от търсенето. Услугата Uber съществува за лодки в Амстердам, Холандия, например, или за хеликоптери в Австралия, защото има търсене на пътувания с тези превозни средства в тези градове и страни", казва Щуденер.
"Отворени сме към регулацията. Но също смятаме, че регулацията трябва да се развива. Ние сме "За" избора на клиента и предоставяме такава услуга", коментира Щуденер във връзка със заканите на таксиметровите компании да стачкуват.
Както е известно една от големите браншови организации на компаниите за таксиметрови услуги „Съюз Такси" иска забрана на услугата Uber X, която оперира в София и заплашва с протести. Според организацията компанията Uber чрез мобилното си приложение за споделени пътувания извършва нерегламентирани таксиметрови превози в София и нарушава закона и дори заплашват да стигнат до блокиране на столицата.
Страна зае и министърът на транспорта Ивайло Московски, който обяви, че услугата не отговаря на българските закони. Думите му бяха в отговор на появилата се информация, че Националната aгенция по приходите (НАП), вътрешното и транспортното министерство ще организират масови проверки срещу българския клон на услугата.
Американската компания Uber стартира нискотарифната си услуга за споделен превоз Uber X в София в началото на декември миналата година. Чрез нея непрофесионални шофьори с личните си автомобили могат да превозват пътници срещу заплащане.
Обширно интервю с Патрик Щуденер очаквайте следващата седмица в Economic.bg