Увеличават бюджета на ДАЕУ, за да може да работи в кризата
Очаква се агенцията за електронно управление да сключи договори по нови обществени поръчки още до края на 2020 г.
Министерски съвет реши да увеличи бюджета на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ), за да може тя да работи добре в условията на пандемия. На днешното си заседание кабинетът прие постановление, с което да бъдат извършени необходимите промени в Закона за държавния бюджет на Република България за 2020 г.
Актуализацията е необходима, за да може ДАЕУ да поеме нови финансови ангажименти. Очаква се парите да гарантират стабилността на системите и инфраструктурата на ведомството.
„Приемането на постановлението на Министерския съвет бе породено от усложнената обстановка от разрастващата се зараза от COVID-19 на територията на Република България, и свързаните с това ограничения в работния процес в държавната администрация“, се казва в мотивите на МС.
Там се посочва още нуждата от осигуряване на възможност държавните институции да упражняват правомощията си в условията на отдалечен достъп. Изтъква се и използването на електронни административни услуги, които помогнат за предотвратяване на струпване на хора на едно място. ДАЕУ е институцията, която поддържа платформата за предоставянето на такива е-услуги от страна на всички други публични организации.
За тези цели агенцията за електронно управление има нужда от закупуване на комуникационно оборудване и осигуряване на адекватна и навременна поддръжка на центровете, отбелязват от МС. И допълват, че „това налага в спешен порядък да се финализират вече започнали обществени поръчки, както и да се сключат нови договори до края на 2020 година“.
„Направленията, на които се набляга са гарантирането на работоспособността на центровете за данни и поддръжката и експлоатацията на Съобщителните обекти със специално предназначение (СОСП) за нуждите на националната сигурност, за които ДАЕУ отговаря“, се казва още в информация на МС.