Вековната Hertz е напът да изчезне
Компанията е подала молба за защита от кредиторите заради невъзможност да погасява дълговете си
Американската компания за наемане на
автомобили Hertz Global Holdings Inc подаде иск за защита от кредиторите, след
като бизнесът й беше блокиран по време на пандемията от коронавирус. Разговорите с кредиторите за преструктурирането на близо 19 млрд. долара дългове
се провалиха, пише Reuters. Съветът на директорите одобри молбата по глава 11 в
американския съд за в Делауеър.
Международните операции в Европа, Австралия и Нова Зеландия не са включени в производството в САЩ, съобщиха от компанията.
Фирмата, чийто най-голям акционер е инвеститорът Карл Айкан с почти 39% дял в собствеността, страда от правителствените заповеди, ограничаващи пътуванията и изискващи от гражданите да останат у дома. Голяма част от приходите на Hertz идват от коли под наем по летищата, които в момента не се използват, тъй като полети почти липсват.
С приблизително 38 000 служители по целия свят към края на 2019 г.,Hertz е сред най-големите компании, които ще бъдат ударени от пандемията. Кризата в общественото здравеопазване също предизвика каскада от фалити или искове по глава 11 от американското законодателство. Основно са засегнати компании, зависими от потребителското търсене, включително търговци на дребно, ресторанти и нефтени и газови фирми, пише Reuters.
Американските авиолинии засега избягват подобни съдби, след като получиха милиарди долари държавна помощ, но Hertz не успя да получи такава.
Базираната в Естеро, Флорида компания, която управлява автомобили под наем с брандовете Hertz, Dollar и Thrifty, проведе преговори с кредиторите, след като пропусна значителни плащания по лизинга на автомобили, дължими през април. Компанията разполага с около 1 милиард долара пари в брой, които обаче са крайно недостатъчни.
Размерът на лизинговите задължения на Hertz се увеличи, тъй като стойността на превозните средства намалява поради пандемията. В опит да умилостиви кредитори, притежаващи обезпечени с активи ценни книжа, с които е бил финансиран автопарка от над 500 000 превозни средства, компанията предложи да продава повече от 30 000 автомобила всеки месец до края на годината в опит да събере около 5 млрд. долара, е обяснил за Reuters човек, запознат с въпроса.
На 16 май Съветът на директорите назначи за изпълнителен директор Пол Стоун на мястото на Катрин Маринело. Преди това Hertz уволни около 10 000 служители и заяви, че има сериозно съмнение в способността си да продължи да работи.
Неволите на вековната компания нарастват и заради сложността на баланса си, който включва повече от 14 млрд. долара секюритизиран дълг. Постъпленията от тези ценни книжа финансираха покупките на превозни средства, които след това се отдават под наем на Hertz в замяна на месечни плащания, които са се повишили с падането на стойността на автомобилите.
Hertz има и традиционни кредитни линии, заеми и облигации с условия, които могат да предизвикат неизпълнение на базата на неизвършени лизингови плащания или неспазване на други условия, като например своевременно предоставяне на оперативен бюджет и възстановяване на заетите от него средства.
Компанията по-рано сигнализира, че може да избегне фалит, ако получи облекчение от кредиторите или финансова помощ, която компанията и нейните конкуренти са поискали от правителството на САЩ. Министерството на финансите започна да подпомага фирмите като част от безпрецедентния пакет на стойност 2.3 трлн. долара за облекчения, приет от Конгреса и разписан в закон.
Търговска група, представляваща Hertz - Американската асоциация за наемане на автомобили, поиска от Конгреса да направи повече за индустрията, като разшири усилията за облекчаване на коронавируса и усъвършенства законодателството, насочено към бизнеса, свързан с туризма.
Но още преди пандемията компанията и други конкуренти в сектора бяха подложени на финансов натиск, тъй като туристите се насочиха към услуги като Uber.
За да се бори с тази конкуренция, Hertz беше приела план за промяна, с цел да модернизира приложенията си за смартфони и да подобри управлението на своя парк от коли под наем.
Корените на американската компания за коли под наем могат да бъдат проследени назад във времето до 1918 г., когато Уолтър Джейкъбс, тогава пионер в този бизнес, основава Hertz, позволяваща на клиентите временно да управляват един от дузината Model Ts на Ford, с които разполага.