Веригата Pepco осъществи най-голямото IPO в региона
В Източна Европа марката е на второ място по продажби през 2020 г.
Дискаунт търговецът на дребно Pepco, който притежава верига магазини и в България, е компанията с най-голямото първично публично предлагане (IPO) в Централна и Източна Европа за тази година към момента. Компанията се листна на фондовата борса във Варшава, съобщава онлайн изданието Emerging Europe.
Оценката на компанията достигна 40 злоти за акция, или общо 23 млрд. злоти, което се равнява на около 5.12 млрд. евро. Малко след началото на търговията акциите поскъпнаха с 8% до 43.3 злоти. Предлагането намалява дяловото участие на южноафриканската компания майка Pepco Steinhoff до 78.9%. Веригата не е издавала нови акции.
Веригата Pepco навлезе на българския пазар през 2019 г. и бързо се разшири, като вече има над 70 магазина в страната. Само в централата на компанията в Полша работят 600 души, а служителите в 13 европейски държави са над 20 хил. души. Магазините на компанията са над 2 хиляди, като веригата не търгува онлайн. Pepco се насочва към над 1 млрд. евро приходи от продажба в рамките на пет до седем години, като утрои броя на магазините си.
В Източна Европа марката е на второ място по продажби през 2020 г. след H&M, според компанията за пазарни проучвания Euromonitor.
IPO-то на Pepco дава тласък на фондовия пазар във Варшава, който е увеличил броя на листингите, но бе прескочен от компанията за доставка на пратки InPost, която избра Амстердам за излизането си на борсата през януари.