Български бранд за висша мода за деца покорява световната сцена
Eirene предлага моделите си в едни от най-известните магазини в света – Harrods и Dubai Mall
Още след завоя на софийската ул. „Тулово“ сякаш атмосферата се променя. Тази кокетна улица, изпълнена с толкова живот, те пренася в друг свят. В свят, в който забързаният живот е останала на заден план, а паважът по пътя носи духа на Стара София. С прекрачване на входа на Eirene величественият дух се запазва, защото се потапяте в света на висшата детска мода.
На софийската улица, номер 7 кипи усилен творчески процес, а екипът на Economic.bg се среща с Ирина Тодорова – български дизайнер и основател на Eirene. С нея разговаряме за пътя към световната сцена и това как с много упоритост и труд бутикови български дрехи за деца успяват да завладеят световната модна сцена.
Брандът стартира през декември 2017 г. Всичко започнах от нула след дълги години управление на друг бранд съвместно с моя партньорка, с която ни се разделиха пътищата“, разказва Ирина Недкова.
Първите стъпки в сектора са направени благодарение на кредит от Първа инвестиционна банка.
Станах лице на тяхната програма за жени предприемачи. Успях да оправдая очакванията и да върна този кредит“, споделя Ирина, шегувайки, се, че така е станала посланик на жените предприемачи.
За да успеят да се откроят сред конкуренцията и да се преборят с бързата мода, Недкова и нейният екип залагат на уникален дизайн, авторски принтове и луксозни материи.
Не е възможно да се борим с бързата мода. Единственият начин е като постоянно създаваме добавена стойност. Имаме рокли, при които е необходимо по 15 – 20 часа ръчна работа“.
Марката се продава изцяло в чужбина, основно в Европа и страните от Близкия изток, а бизнес моделът на компанията е b2b, тоест детските бутикови рокли се продават директно на бизнес клиенти.
Най-силният ни пазар е Близкият Изток – там сме представени навсякъде. В Дубай присъстваме в Dubai Mall, има наши модели в Катар, Абу Даби, Саудитска Арабия, Бахрейн, Кувейт“, разказва Ирина.
Когато COVID ти донесе мечтания успех
Както за десетки модни брандове, така и за Eirene пандемията се оказва огромен препъни камък. Въпреки всичко българските бутикови детски дрехи не само че не спират да се продават по цял свят, но и успяват да сбъднат една тяхна мечта – да влязат в Harrrods (най-престижният търговски център в света, намиращ се в Лондон).
Това беше най-големият ни успех до този момент“, казва Ирина.
Тя разказва, че всеки сезон презентира новите колекции на бранда си онлайн пред различни вериги по цял свят.
Свикнала съм да получавам постоянно отказ. Но един ден получих отговор от жената, отговорна за подбора на марките в Harrods, че колекцията изглежда страхотно и иска да види мостри“.
Целият екип на Ирина Недкова дава всичко от себе си, за да опакова роклите повече от впечатляващо. И така, вече трета година българският бранд се предлага в един от най-луксозните търговски центрове в цял свят.
Финансови стимули
В началото на 2021 г. българският бранд за висша детска мода получава финансиране в размер на 690 хил. евро от фонда Vitosha Venture Partners.
С част от средствата компанията успява да покрие всички загуби, натрупани по време на пандемията и решава да се опита да навлезе и в света на онлайн търговията, но неуспешно.
Тогава инвестирахме доста стока в онлайн магазина ни, но се оказа, че е много трудно да се съревноваваме в онлайн средата с големите брандове. Научихме урока си по трудния начин и отново се префокусирахме към продажба на едро“.
В момента брандът отново набира свеж капитал (650 000 евро).
С тази сума планираме увеличение на продуктовата гама. Нови колекции, момчешка и бебешка линия, както и развитие на по-големи пазари“
Амбициите на Eirene са да навлезе на американския и азиатския пазар.
Колекциите на българския бранд се произвеждат на аутсорсинг принцип – в различни фабрики в България, тъй като, по думите на Ирина, за нейния бизнес е много по-изгодно да работи така.