VIVACOM отчете минимален ръст на приходите
Направените инвестиции са 84 млн. лв., две трети от които са насочени за развитие на мрежата
VIVACOM запазва стабилни
позиции по приходи от мобилни услуги, приключвайки първото полугодие на 2017 г.
с увеличен пазарен дял в сравнение с края на 2016 г.– 28.4%.
Клиентите на мобилни услуги
в края на юни 2017 г. са 3 135 000,
докато през същия период на миналата година броят на клиентите в мобилния
сегмент е бил със 72 хиляди по-малко. Приходите от абонат в мобилния сегмент
остават стабилни, запазвайки тенденцията за растеж при ползването на данни – от
31% дял от средните приходи на абонат през второто тримесечие на 2016 г. на 35% за същия период на 2017 г.
На
пазара на фиксиран интернет VIVACOM отчита постоянна тенденция към увеличаване броя на клиентите – от 444
000 абонати за първото тримесечие на 2017 г. до 452 000 в края на второто тримесечие. За сравнение, в края на същия
период на 2016 г. броят на клиентите на фиксиран интернет е 411 000.
VIVACOM вече има общо 426 000 клиенти с
платена интерактивна телевизия (IPTV). За сравнение, в
края на същия период на 2016 г. броят на абонатите е
390 000.
По даннни на телекома в края на първата половина
на 2017 г. той осигурява покритие на 4G мрежата
на 94% от населението в страната. Компанията
инвестира в развитие на мрежата с фокус върху подобрението не само на
покритието, но и на капацитета, устойчивостта и дългосрочната ефективност на
вложените средства. Към края на първото полугодие VIVACOM отчита инвестиции в
размер на 84 милиона лева. От тях 76% са вложени в развитие на мрежата.