Vivacom стартира нова тв и стрийминг платформа
Услугата EON е базирана на високоскоростна 10-гигабитова интернет връзка
Vivacom обяви старта на нова услуга – интерактивната видео платформа EON, базирана на високоскоростна 10-гигабитова оптична интернет мрежа. С нея телеком операторът пристъпва в крак с актуалните тенденции на пазара, който през последните години е доминиран от стрийминга и предоставянето на съдържание. Компанията лансира новото си предложение на специално онлайн събитие в понеделник.
EON включва над 210 телевизионна канала, над 80 от които с HD качество, като се поддържа и 4К резолюция. От Vivacom подчертаха, че няма дублиране на канали, т.е. еднакви, но с различен тип разделителна способност на картината. Платформата също така дава достъп до над 10 000 заглавия и филми в различни жанрове. Всички те са преведени на български език, като някои са озвучени, а други - със субтитри. Каталогът ще се осъвременява непрекъснато, увериха от компанията.
Абонаментната услуга предоставя възможност за създаването на до 5 различни профила, включително детски. Това означава, че всеки член от семейството може да има собствен акаунт с персонализирано съдържание. Достъпът до собствения профил може да става не само през телевизор, но и през смартфон, таблет или компютър.
Търсенето на съдържание в каталога може да стане освен с изписване и глас, при това на български език. Така например човек може да произнесе името на някой актьор, а платформата да генерира филмите и сериалите с негово участие. Има опция за връщане на съдържание до седем дни назад.
За достъп до платформата през смарт телевизор или мобилно устройство е достатъчно да бъде инсталирано приложение EON TV Smart. Ако телевизорът е по-стар, към абонамента се предлага допълнително устройство, което да го свърже към услугата.
EON се предлага в три пакета:
- Light (27.90 лв.): 112 TV канала, от които 40 HD; Видео по поискване (VOD) и 100 Mbps оптичен интернет;
- Full (33.90 лв.): 170 TV канала, от които 54 HD; VOD и 500 Mbps оптичен интернет;
- Premium (59.90 лв.): 210 TV канала, от които 78 HD; VOD и 1 GBps оптичен интернет.
Като част от маркетинговата си стратегия, компанията предлага промоция за първите месеци. Пакетът Light ще струва 1 лв. през първите два месеца от абонамента, а другите два плана – по 1 лв. през първите четири месеца.
За да може човек да използва платформата EON, той трябва да има достъп до оптичната мрежа или VDSL интернет връзка. По изчисления на Vivacom това означава, че около 1.5 млн. домакинства могат да получат новата услуга.
В основата е интернет връзката
Разгръщането на клиентското изживяване е стратегическата крачка, която вкарва Vivacom в съвременните пазарни тенденции. В основата обаче е мрежата.
Изминалата година промени отношението ни към телекомуникациите и интернет скоростите“, коментира изпълнителният директор на Vivacom Атанас Добрев.
Той даде пример с пандемията, която постави на преден план необходимостта от бърза и качествена връзка. Преди тази година потребителите на високи скорости бяха геймърите, докато сега, вече повече от една година, хората се оказаха принудени често да работят и учат онлайн. Това постави на изпитание устойчивостта на инфраструктурата и подчерта неизбежното бъдеще към мрежи от ново поколение (5G) – особено на фона на еволюцията в потреблението, което все повече върви към VR приложения, 8К видео и гейминг на живо, изискващ не просто скорост, но минимална латентност.
В момента средната скорост на домашен интернет в България е 50 мегабита. С новата си мрежа Vivacom има амбицията да предложи 200 пъти по-високи стойности. 10-гигабитовата мрежа на телекома официално стартира миналия ноември, а пет месеца по-късно в нея вече има над 115 хил. домакинства в София, Варна, Бургас и Стара Загора.
„Очакваме до края на годината тя да бъде достъпна за над 300 хиляди, а през следващата и за над 500 хил. домакинства“, отбеляза Добрев.
Инвестицията на Vivacom в оптичните и телевизионни услуги до момента е около 200 млн. лева. А само през последните няколко месеца, за да се даде старт на EON, са вложени около 20 млн. лв. Приоритет на компанията до края на годината ще е разширяването на 10-гигабитовата мрежа, покритието и капацитета на 5G инфраструктурата, както и интегрирането на придобитите оператори (бел.р. – Vivacom обяви, че купува доставчиците Net1, ComNet и N3, като в момента тече регулаторен преглед на сделките).