Volkswagen ще инвестира над €70 млрд. в електромобили
Германската компания ще вложи средствата в разработване на батерии, софтуер, автономно задвижване
Volkswagen AG ще запази по-голямата част от инвестиционния си бюджет за разработване на електрически автомобили и софтуер през следващите пет години. Компанията планира да похарчи 150 млрд. евро за този период, за да премине от конвенционални към електрически и автономни коли – една от най-големите промени в сектора след преминаването към двигатели с вътрешно горени, пише Bloomberg.
Инвестициите в автомобили с акумулаторни батерии, автономно шофиране и свързаните с тях бъдещи технологии ще се увеличат до около 73 млрд. евро, което е половината от бюджета на гиганта до 2025 г., съобщи VW.
„Трансформацията на компанията и нейните марки, както и стратегическото привеждане в съответствие с основните области на мобилността се прилагат последователно“, заяви председателят на VW Ханс Дитер Поетш.
Най-продаваният автомобилен производител в света се оказа относително устойчив до момента на най-големия спад в индустрията след Втората световна война, подпомогнат от голямото му присъствие в Китай, където търсенето на автомобили се върна от рязкото свиване по-рано тази година. Но нарастващите инфекции в Европа и САЩ рискуват да подкопаят възстановяването и анализаторите стават все по-притеснени от способността на VW да контролира разходите.
Свиване отново
Групата разчита до голяма степен на печалбите от луксозни марки Porsche и Audi, както и на китайските си съвместни предприятия, за да финансира стремежа си да оспори електрическото господство на Tesla Inc и да удържи настоящите конкуренти, включително Toyota Motor Corp. Основната марка леки автомобили VW, на която се падат приблизително половината от глобалните доставки на групата, се върна на печалба през третото тримесечие, но нишовите, включително Bentley и Seat, понесоха загуби.
След масивните инвестиции предходните години разходите за амортизация непременно ще се увеличават, но „има много други фиксирани и променливи разходи, които VW изглежда липсва, за да се справи“, казва Дитер Поетш.
След преодоляване на софтуерни проблеми, които забавиха пускането на електрическия хечбек ID.3 в Европа тази година, VW ще стане глобален през 2021 г. със своя кросоувър брат ID.4. Той ще се прави в Германия и Китай през следващата година и ще се продава в САЩ, където производството ще започне през 2022 г.
Премиум марката Audi ще допълни своя e-Tron SUV със спортбек и GT-версии с по-висока производителност. Porsche ще пусне по-просторна версия на Taycan. Чешката марка Skoda ще пусне Enyaq, сестрински модел на ID.4.