Volkswagen стъпва по-здраво в Китай на фона на проблеми у дома
Изпълнителният директор Хърбърт Дийс засега не коментира неволите на автопроизводителя в Германия и Европа като цяло
~ 2 мин.
За Volkswagen започват месеци от ключова важност, тъй като германският автопроизводител ще опита да увеличи още повече и без това многобройните си операции в Китай, същевременно справяйки се с напрежение у дома, пише Bloomberg.
Китайският пазар е лидер в световния преход към електрически превозни средства и ще става все по-важен за Volkswagen, тъй като в азиатската страна се намират и производствения център, и този за разработки, на германски автопроизводител.
„Китай се превърна в един от двигателите на автомобилната индустрия. Като бранд ние искаме да сме номер едно в областта на електрическото придвижване, както в Китай, така и извън страната”, казал е изпълнителният директор на VW Хърбърт Дийс пред репортери в неделя.
Дийс още миналия месец даде знак, че обмисля да засили присъствието на VW на най-големия автомобилен пазар в света – ход, който е част от глобалната стратегия на автопроизводителя до началото на 2020 г. Опитът на VW да стъпи още по-здраво на китайския пазар вероятно ще се увенчае с успех, тъй като Пекин облекчава ограниченията за чуждестранните производители, а забавящата се китайска икономика понижава конкуренцията от страна на местните производители.
Стъпките на Volkswagen в Азия идват на фона на планирани съкращения в Германия с цел освобождаване на паричен ресурс, който да бъде инвестиран в преобразяването на компанията в производител на електромобили. Освен това в момента автопроизводителят отчита високи печалби в Китай, докато в родната му Европа, където регулаторите приеха по-строги ограничения за емисиите вредни газове от автомобилите, постъпленията се свиват.
Неволите на VW в Европа, проличаващи от скъпите трудности по въвеждането на по-строги емисионни тестове и забавените проекти за нови превозни средства, като например следващото поколение Golf, доведоха до сериозно напрежение между ръководството на компанията и силните профсъюзни лидери в нейните рамки. По време на изказването си вчера Дийс не засегна темата за проблемите на Volkswagen в Германия.
Китайският пазар е лидер в световния преход към електрически превозни средства и ще става все по-важен за Volkswagen, тъй като в азиатската страна се намират и производствения център, и този за разработки, на германски автопроизводител.
„Китай се превърна в един от двигателите на автомобилната индустрия. Като бранд ние искаме да сме номер едно в областта на електрическото придвижване, както в Китай, така и извън страната”, казал е изпълнителният директор на VW Хърбърт Дийс пред репортери в неделя.
Дийс още миналия месец даде знак, че обмисля да засили присъствието на VW на най-големия автомобилен пазар в света – ход, който е част от глобалната стратегия на автопроизводителя до началото на 2020 г. Опитът на VW да стъпи още по-здраво на китайския пазар вероятно ще се увенчае с успех, тъй като Пекин облекчава ограниченията за чуждестранните производители, а забавящата се китайска икономика понижава конкуренцията от страна на местните производители.
Стъпките на Volkswagen в Азия идват на фона на планирани съкращения в Германия с цел освобождаване на паричен ресурс, който да бъде инвестиран в преобразяването на компанията в производител на електромобили. Освен това в момента автопроизводителят отчита високи печалби в Китай, докато в родната му Европа, където регулаторите приеха по-строги ограничения за емисиите вредни газове от автомобилите, постъпленията се свиват.
Неволите на VW в Европа, проличаващи от скъпите трудности по въвеждането на по-строги емисионни тестове и забавените проекти за нови превозни средства, като например следващото поколение Golf, доведоха до сериозно напрежение между ръководството на компанията и силните профсъюзни лидери в нейните рамки. По време на изказването си вчера Дийс не засегна темата за проблемите на Volkswagen в Германия.