Все повече бизнеси се стичат към Instagram
Бизнес профилите в социалната мрежа вече са достигнали 25 млн. броя
~ 2 мин.
След като официално достигна 800 млн. потребители през септември, сега Instagram отбеляза нов ключов етап по пътя към превръщането си в платформа, която не просто развлича подрастващата аудитория, а монетизира дейността си, като свързва брандовете с потенциални клиенти. Компанията обяви, че бизнес профилите в социалната мрежа вече са достигнали 25 млн. броя.
През юли същата година бизнес профили в Instagram имаха 15 млн. компании, което означава впечатляващ 10-милионен ръст само за няколко месеца. Редно е да се отбележи, че този тип акаунти стартираха през юни 2016 г. заедно с още няколко бизнес инструмента.
Тези цифри идват да покажат, че брандовете все повече припознават фото платформата като начин да се свързват успешно с потребителите и потенциалните си клиенти.
Механизмът явно работи, тъй като само от март 2017 г. насам 80% от потребителите в Instagram са последвали профила на някакъв бизнес. През ноември вече 200 млн. от тях са посещавали такива акаунти всеки ден.
Както личи в графиката по-долу, изготвена от Statista, все повече фирми избират да рекламират в Instagram, припознавайки платформата като стратегически канал за комуникация с потенциални клиенти. Към септември 2017 г. в социалната мрежа има 2 млн. месечни рекламодатели, което е с десет пъти повече от март 2016 г.
Припомняме, че Instagram бе придобита от Facebook през пролетта на 2012 г. Дотогава в платформата имаше около 50 млн. потребители, нито един от които не правеше пари от присъствието си там. Решението на Марк Зукърбърг да инвестира 1 млрд. долара в набиращия тогава скорост конкурент бе посрещнато от някои със скептицизъм, докато други видяха в това умен ход, изпреварващ събитията.
Вторите се оказаха прави. Днес Instagram жъне успехи и резултатите недвусмислено показват, че компанията е изградила успешен бизнес модел в откриването на начин как да се печели от дейността на платформата.