YouTube пуска две нови функции за печелене на пари
Те не са свързани с реклама на сайта
~ 2 мин.
Ден, след като Instagram лансира услуга IGTV, влизаща в пряка конкуренция с YouTube, видео платформата обяви две нови функции. Те ще бъдат насочени към най-влиятелните потребители на сайта, а целта им е да помогнат на създателите на съдържание да печелят повече пари от своите канали.
Едната функция ще позволява на хората покрай видеата, които качват, да могат да търгуват и стоки, пише Mashable. Другата опция ще дава възможност за продажба на платено членство. Двете актуализации са потенциални източници на допълнителни приходи, които не са от реклама.
Любопитното е, че преди ден Facebook също обяви опция за платен абонамент. Засега обаче функцията е само експеримент и засяга единствено частните групи.
Що се отнася до YouTube, продажбата на стоки и сега е достъпна на платформата, но засега за малцина. От утре обаче тъй нареченият мърчъндайзинг ще е възможен за всеки канал с над 10 000 абонати на територията на САЩ.
Функцията е резултат от партньорството с платформата електронна търговия Teespring. Опцията дава шанс на собствениците на канали да продават неща като брандирани тениски, калъфи за телефони и чаши.
YouTube няма да орязва приходите, но затова пък Teespring ще налага фиксирана такса за продукт. От платформата, собственост на Google, все пак вярва, че възможността ще се окаже изгодна.
Един от първите бета тестери на функцията е Джошуа Слайс, който според компанията за 18 дни е набрал над 1 млн. долара приходи по този начин.
Другата функция – за платено членство, ще бъде достъпна за по-големите канали. От нея ще могат да се възползват такива с поне 100 000 абонати. Таксата ще е в размер на 4.99 долара мессечно и срещу нея потребителите ще получават например персонализирани емоджита и значки, но също ексклузивен достъп до стрийминг и видеа на живо.
Както и с продажбата на стоки, YouTube вече тества и тази функция с малък кръг хора. Досега тя бе известна като „спонсорство“. През следващите месеци предстои да се разгърне по-широко.
YouTube обяви и още една нова функция – Premieres. Тя наподобява тази за насрочване и пускане на видеа на живо, но се отнася за предварително записано съдържание. Чрез Premiers потребителите ще могат да насрочват излъчването на премиери и така да създават очакване сред аудиторията си.