Превозвачи ще блокират центъра на София заради закона на ГЕРБ
В понеделник голяма част от сдруженията в транспорта ще докарат машините си на жълтите павета
~ 2 мин.
Почти всички от сега съществуващите обединения в товарния и автобусния транспорт излизат на протест в понеделник, 25 юни, срещу спорния законопроект на ГЕРБ за създаване на Българска автомобилна камара. Превозвачите ще разположат камиони и автобуси по цялото протежение на бул. „Цариградско шосе“ – от комплекс „Черната котка“ до храм-паметника „Свети Александър Невски“.
В 11:00 ч. шествието ще потегли от площада пред храм-паметника и ще премине през бул. „Цар Освободител“ и бул. "Мария Луиза" до Централна автогара. Автобусите ситуирани по бул. "Цариградско шосе" ще потеглят в 10:50 през „Орлов мост“ и Бул. „Цар Освободител“ до площад „Народно Събрание“, където ще се присъединят към първия поток. Товарните автомобили ще продължат по бул. „Цариградско шосе“ до кръговото при Площад на авиацията, където ще приключат шествието си.
В протеста ще участват Националното сдружение на българските превозвачи, Камарата на автомобилните превозвачи в България, Корпорацията на автомобилните превозвачи в България, Националният съюз на превозвачите, Браншовият съюз за стопанска инициатива, Съюзът на организациите в автомобилния транспорт, Националното сдружение на автобусните превозвачи, Българската автотранспортна асоциация, Националната транспортна камара, Съюзът за иновации в автомобилните превози, Асоциацията за безопасност и култура в автомобилните превози и Сдружението на превозвачите за подготовка и квалификация в автомобилния транспорт.
Протестът също така е подкрепен от Българската стопанска камара, Асоциацията на индустриалния капитал в България и Българската търговско-промишлена палата.
Законопроектът за създаването на Българска автомобилна камара е внесен от депутати от ГЕРБ. Според вносителите така ще се отнеме част от „огромните правомощия“, концентрирани в Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“, както при лицензирането на превозвачи, така и при техния контрол. Т.е. държавните правомощия да се прехвърлят на неправителствена организация, която да се управлява от част от представителите на фирмите в сектора.
Според противниците на законопроекта той се прави в полза на определени превозвачи, които ще са в Управителния съвет и ще имат право да дават и отнемат лиценз на други превозвачи по свое усмотрение. Също така Камарата ще има право на достъп до търговските документи на всички фирми, членуващи в нея (членството е задължително, за да се осъществява дейност), а ако откажат – техният лиценз ще бъде отнет.
В 11:00 ч. шествието ще потегли от площада пред храм-паметника и ще премине през бул. „Цар Освободител“ и бул. "Мария Луиза" до Централна автогара. Автобусите ситуирани по бул. "Цариградско шосе" ще потеглят в 10:50 през „Орлов мост“ и Бул. „Цар Освободител“ до площад „Народно Събрание“, където ще се присъединят към първия поток. Товарните автомобили ще продължат по бул. „Цариградско шосе“ до кръговото при Площад на авиацията, където ще приключат шествието си.
В протеста ще участват Националното сдружение на българските превозвачи, Камарата на автомобилните превозвачи в България, Корпорацията на автомобилните превозвачи в България, Националният съюз на превозвачите, Браншовият съюз за стопанска инициатива, Съюзът на организациите в автомобилния транспорт, Националното сдружение на автобусните превозвачи, Българската автотранспортна асоциация, Националната транспортна камара, Съюзът за иновации в автомобилните превози, Асоциацията за безопасност и култура в автомобилните превози и Сдружението на превозвачите за подготовка и квалификация в автомобилния транспорт.
Протестът също така е подкрепен от Българската стопанска камара, Асоциацията на индустриалния капитал в България и Българската търговско-промишлена палата.
Законопроектът за създаването на Българска автомобилна камара е внесен от депутати от ГЕРБ. Според вносителите така ще се отнеме част от „огромните правомощия“, концентрирани в Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“, както при лицензирането на превозвачи, така и при техния контрол. Т.е. държавните правомощия да се прехвърлят на неправителствена организация, която да се управлява от част от представителите на фирмите в сектора.
Според противниците на законопроекта той се прави в полза на определени превозвачи, които ще са в Управителния съвет и ще имат право да дават и отнемат лиценз на други превозвачи по свое усмотрение. Също така Камарата ще има право на достъп до търговските документи на всички фирми, членуващи в нея (членството е задължително, за да се осъществява дейност), а ако откажат – техният лиценз ще бъде отнет.