Започна основният ремонт на Дюлинския проход
Дейностите по 66-километровия третокласен път ще продължат почти година и половина и ще струват над 168 млн. лв.
Основният ремонт на Дюлинския проход започна официално днес, 17 май. Ще се ремонтират 66 километра от третокласния път между село Старо Оряхово и обходния път на Бургас. Дейностите ще продължат почти година и половина и ще струват над 168 млн. лв. Те се осигуряват от републиканския бюджет.
Пътната отсечка е особено важна за Черноморието, защото свързва областите Варна и Бургас и се ползва като алтернативен маршрут на пътищата I-9 Слънчев бряг – Обзор и ІІІ-208 Дъскотна – Айтос през Айтоския проход.
От МРРБ съобщават, че първоначално започват строителни дейности по 34 километра от третокласния път Старо Оряхово – Гюльовца – Каблешково – път I-9 Слънчев бряг – Бургас. До края на юни ще стартират останалите 32 км в Бургаско.
За да не се ограничава придвижването през Дюлинския проход, се предвижда строително-монтажните работи да се извършват без спиране на движението. Автомобилите ще преминават в платното, в което не се изпълняват строителни дейности.
При необходимост от ограничаване на трафика като обходен маршрут ще се ползва път I-9 Старо Оряхово – Бяла – Обзор – Ахелой – Бургас. След приключване на ремонтните дейности в Дюлински проход, движението по първокласния път през Обзор ще бъде облекчено.
Припомняме, че поръчката за ремонта стартира през 2022 г., но бе довършена от старото ръководство на АПИ, в лицето на вече уволнения инж. Ясен Йорданов. В последните си дни на поста той реши да подпише договорите с избраните изпълнители – консорциум, начело с фирмата на строителния бос Велико Желев – „Хидрострой“, както и „Битумина ГмбХ-България“, която пък е една от фирмите, получила огромни аванси за „Хемус“. Офертите на компаниите надскочиха прогнозните стойности почти двойно. Километър ще струва над 2.1 млн. лв. без ДДС.
Трасето, което ще се рехабилитира, е разделено на два участъка. Първият е с дължина 34.1 км и е от с. Старо Оряхово до с. Гюльовца. Вторият участък е с дължина 31.5 км. Той е от с. Гюльовца до кръстовището с път I-9 Слънчев бряг – Бургас, в област Бургас.
Първият участък, по който започват дейности днес, ще се ремонтира от ДЗЗД „Роуд Проджект“, с участници „Хидрострой“ на строителния бос Велико Желев и „Транстрой – Варна“. Поне това бе избраният изпълнител от АПИ. В прессъобщението на МРРБ обаче изненадващо се споменава единствено „Транстрой-Варна“.
Стойността на договора е почти 84 млн. лв. с ДДС. Срокът на изпълнение е 540 календарни дни. Строителният надзор ще се изпълнява от ДЗЗД „Трафик контролс", с участници: „Трафик Холдинг" ЕООД и „Контролс“ ООД, чийто договор е 1.3 млн. лв.
Дейностите по втория участък пък ще се извършват от ДЗЗД „Развитие 2018“, с участници „Инжстройинженеринг“, „Битумина ГмбХ – България“. Стойността на договора е близо 84 млн. лв. Строителен надзор ще изпълнява „ИЕ Консултанти 2022" ДЗЗД, с участници: „Ивт Консулт" ЕООД и „Ерпос Спол" С. Р. О. - Словения, като стойността на договора е 946 920 лв.