Zoom вижда двигател за приходите си и след пандемията
Връщането в офиса изяде част от приходите на компанията
Ръстът на приходите на Zoom постепенно се забавя на фона на по-масовото връщане на хората в офисите. Ръководителят на компанията за Азиатско-тихоокеанския регион Рики Капур обаче е на мнение, че приложението за видеокомуникации ще продължи да е актуално и да се използва и след края на пандемията.
„Все повече организации се движат към хибриден модел, при който служителите работят както от дома, така и от офиса. Това означава, че те ще продължат да използват Zoom, а компанията продължава да усъвършенства услугите, които предлага, за да бъде максимално полезна и актуална на пазара“, коментира Капур пред CNBC.
Той добавя, че въпреки връщането в офиса, което се отрази на приходите на компанията, голяма част от служителите и мениджърите са започнали да предпочитат видео разговорите и ще продължат комуникацията по този начин.
Капур посочи, че след пандемията компаниите ще предприемат промени в три насоки, които ще бъдат благоприятни за развитието на Zoom.
Първо, те вече мислят за създаване на приобщаваща, съвместна и хибридна работна среда за персонала.
„Служителите изискват гъвкави работни условия и способност да работят безпроблемно, независимо къде се намират“, добавя Капур.
Второ, компаниите преосмислят опита за ангажиране на клиентите, като потребителите искат повече удобство.
„Потребителите очакват от компаниите да имат пълно покритие. Да им бъде предоставена услугата онлайн, за да преценят дали да отидат физически до „сделката“. Но също така те искат да имат възможността тя да се случи и отдалечено. Компаниите осъзнават това и преосмислят моделите си на работа“, казва още той.
Третата голяма промяна е, че дигиталните компании изграждат иновативни платформи за създаване на услуги, които достигат до нови потребители, особено в области като здравеопазване и образование. Това според Капур вещае единствено успех за Zoom.
„Милиони хора използваха технологията на компанията през последните две години, за да провеждат своите курсове, учебни часове или работни срещи. Но растежът се забави, тъй като голяма част от потребителите се върнаха в реалната среда“, коментира още ръководителят на Zoom за Азиатско-тихоокеанския регион.
Приходите на Zoom нараснаха с 35% спрямо година по-рано през тримесечието, приключило на 31 октомври, спрямо ръст от 54% през предходните три месеца.
Но Капур е оптимист, че когато хората преминават в хибридна среда те ще продължат да търсят гъвкавост в начина, по който общуват.
„Мобилният бизнес на Zoom нарасна от 0 до 2 милиона потребители за по-малко от две години. Това е една от най-бързо развиващите се облачни услуги“, посочва той, добавяйки, че „цифрите ни казват, че клиентите все още инвестират в компанията“.