Facebook тества платена абонаментна услуга
Частни групи ще предоставят ексклузивно съдържание срещу месечна такса
Идеята за платена версия на Facebook, която да пощади потребителите от реклами, засега отпадна от плановете на Марк Зукърбърг за развитие на социалната мрежа. Остана обаче една област в сферата на абонаментните услуги, в която компанията все още има желание да експериментира. Става дума за частните групи и лансирането на подгрупи към тях с ексклузивно съдържание. Компанията обяви старта на тестовете в публикация в блога си.
В нея става ясно, че администраторите на някои вече съществуващи групи в социалната платформа може да започнат да таксуват за членство в свои подгрупи. Цените ще варират от 4.99 до 29.99 долара на месец, пише Fortune. Решилите да се абонират и платят таксата, ще имат достъп до ексклузивно съдържание.
Стъпката идва на фона на стратегията на Facebook да подкрепя създателите на съдържание и лидерите на мнение. Идеята е те да получават финансово възнаграждение за усилията си по ангажирането на потребителите и създаването на общности. „Знаем, че администраторите инвестират своето време и енергия, за да поддържат групите си, а някои ни казаха, че биха искали да има инструменти, които да им помогнат да продължат да инвестират в своята общност и да предлагат повече на членовете си“, се казва в публикацията.
Пример за група, която ще стартира такава абонаментна услуга, е Declutter My Home. Нейният администратор Сара Мюлер ще основе сателитна – Organize My Home, в която срещу определена месечна такса членовете ѝ ще могат да работят заедно по проекти и да получат достъп до ексклузивно съдържание с уроци и обучения, видеоклипове на живо, групови предизвикателства, съвети и пр.
Засега възможността за платен абонамент ще бъде предоставена за малък брой групи. Целта на Facebook е да тества опцията и да получи пълноценна обратна връзка ползвателите.