Samsung очаква 30% по-малка печалба
Компанията обвинява за това слабото търсене на чипове и памети
~ 2 мин.
Samsung Electronics изненада пазара във вторник, обявявайки, че печалбата за третото тримесечие ще бъде с 29% по-малка от прогнозираното по-рано. Южнокорейската компания обвинява за това слабото търсене на чипове в глобален мащаб. Фирмата също така заяви, че печалбата ще остане слаба и през първото тримесечие заради състоянието на пазара на чипове, но ще започне подобрение през втората половина на годината, когато се очаква клиентите да започнат да купуват повече смартфони.
По-слабите приходи на най-големия производител на смартфони и чипове в света увеличават притесненията на инвеститорите, които вече са на ръба, след като миналата седмица Apple Inc. предприе рядката стъпка да намали прогнозата си за тримесечните си резултати, цитирайки лошите продажби на iPhone в Китай. Това е най-големият пазар на смартфони в света, но забавянето на икономиката, изострена от търговската война със Съединените щати, доведе до спад в търсенето на технологични джаджи.
Нарастващата подкрепа за местните производители също се отрази на чуждестранните марки. Пазарният дял на Samsung спадна до 0.9%, след като през 2013 г. беше 18.2%, пише Reuters.
И все пак, чиповете на южнокорейската компания захранват устройствата на повечето големи производители, включително Apple и китайския пазарен лидер Huawei Technologies. Паметите и процесорните чипове представляват над три четвърти от общата печалба и около 38% от продажбите на Samsung.
За октомври-декември компанията очаква оперативна печалба от 10.8 трлн. вона (9.67 млрд. долара), докато прогнозите на анализаторите, анкетирани от Reuters, бяха за 13.2 трлн. вона. Намалението при приходите ще е с 11% до 59 трлн. вона.
Търсенето в центровете за данни, най-вече от САЩ, в момента представлява почти 30% от търсенето на чиповете DRAM на Samsung, каза анализаторът Ким Ян-джа в KTB Investment & Securities. „По-малките инвестиции в центровете за данни, трудният пазар пазар на смартфони в Китай и ефектът от търговската война в САЩ и Китай, са засегнали целия бизнес на Samsung“, добави той.