БДЖ ще наеме още два локомотива от „Дойче бан“
Наемът е 1855 лв. на ден плюс 34 лв. за час удължено работно време на машиниста
„БДЖ – Пътнически превози“ наема още два локомотива от „Ди Би Карго България“ - дъщерна компания на германския национален жп превозвач Deutsche Bahn.
Новината потвърди специално за Economic.bg единият от двамата управители на „Ди Би Карго България“ – инж. Любомир Гарчев. Двете електрически машини са от серията ЕА 3000, произведени от датската компания Scandia по разработка на германските компании Siemens-Erlangen (електрическата част) и Henschel-Thyssen (механическата част). Припомняме, че преди около 4 месеца БДЖ-ПП нае от "Ди Би Карго България" друг локомотив от серията ЕА 3000.
Срокът за наемане на двата локомотива е 6 месеца с опция за продължаването му за още два пъти по 6 месеца – общо 18 месеца. Локомотивните бригади, предоставени също от „Ди Би Карго България“, са от по 5 машинисти на локомотив. Машините се наемат по обявената от „БДЖ – Пътнически превози“ на 11 юни обществена поръчка по директно договаряне за наем на два магистрални електрически локомотива заедно с машинистите им, която беше изпратена до управителите „Ди Би Карго България“ в новата централа на компанията в гр. Карлово.
Цената за наемане е 1855 лв. на локомотив за календарен ден без ДДС плюс 34 лв./час без ДДС за удължено работно време на локомотивен машинист за всеки пълен астрономически час след 14-ия час ползване на локомотива в рамките на един ден. Така месечният наем ще бъде около 60 хил. лева без ДДС на локомотив, като точната сума ще зависи от удълженото работно време на локомотивните бригади. Общата сума за наемане на двата локомотива е 1.620 млн. лв. за всички 18 месеца (3 пъти по 6 месеца) на договора.
БДЖ-ПП от години изпитва огромна нужда от локомотиви. Поради непрекъснати повреди на машините всеки ден пътнически влакове на компанията закъсняват или са отменяни. Припомняме, че поради това по друга обществена поръчка, обявена от БДЖ-ПП за наем на 5+5 локомотива за 2+1 години на обща стойност 25.7 млн. лв., в края на май оферти подадоха 4 чуждестранни и една българска компания, резултатите от която още не са обявени.