11-те големи грешки на Стив Балмър начело на Microsoft
Преди няколко дни MIcrosoft обяви, че ще придобие подразделението за производство на мобилни телефони на Nokia. Финландската компания не е с особено добри позиции в момента, а пазарният дял на нейните смартфони Lumia е около 5%. Заради това много анализатори се питат дали главният изпълнителен директор на американската компания Стив Балмър, който до 12 месеца ще я напусне, предприема правилен ход. Business Insider е подбрал 11 решения на Балмър, които са били голяма грешка и са стрували скъпо на Microsoft.
Microsoft плати 500 млн. долара за Danger
Компанията произвеждаше популярната навремето мобилна операционна система Sidekick. Microsoft видя потенциал в това и я купи през 2008 г. Две години по-късно на бял свят се появиха смартфоните Kin, произведени специално за връзка със социалните мрежи. Телефоните обаче бяха остарели със самото си пускане на пазара и няколко месеца след това производството им приключи.
Microsoft загуби 6.2 млрд. долара от придобиването на aQuantive
През 2007 година Microsoft плати 6.3 млрд. долара за компанията за дигитален маркетинг aQuantive. Пет години по-късно Microsoft отписа 6.2 млрд. долара заради придобиването.
Прекалено високата цена за таблетите Surface RT
Идеята за пускането на таблетите Surface RT беше отлична, но първоначалното и осъществяване беше провал. Устройствата бяха прекалено скъпи затова търсенето не беше голямо. Когато от компанията решиха да намалят цените, трябваше да платят около 900 млн. долара, за инвентаризация на всички таблети по света.
Microsoft похарчи милиони, опитвайки се да "убие" Google чрез онлайн услуги
Позволи на Android да вземе 80% от пазара на мобилни операционни системи
Опитвайки се да "убие" някои бизнеси на Google, Стив Балмер изпусна от поглед най-важният - този с мобилните операционни системи. И докато софтуерната компания все още е лидер при персоналните компютри със своя Windows, при мобилните устройства пазарният дял на Windows Phone е под 3%.
Стив Балмър се присмя на iPhone, когато беше показан за първи път
"Няма шанс iPhone да вземе сериозен пазарен дял в сегмента на смартфоните", каза веднъж Балмър. Резултатът в момента е ясен - доскоро iPhone беше най-продаваният смартфон в света.
Microsoft предпочете да прави HP Slate вместо Courier
Още преди Apple да представи първия си таблет iPad, се появи информация, че Microsoft разработва продукт, наречен Courier. Устройството представляваше двоен таблет с писалка, който трябваше да се използва с образователна цел. Стив Балмър обаче реши да прекрати разработката му и да представи абсолютно безполезния таблет HP Slate.
"Бедствието" Windows Vista
Операционната система Windows Vista трябваше да бъде достоен наследник на бестселъра Windows XP. Вместо това обаче се оказа пълен провал и Microsoft много бързо пуснаха Windows 7, който успя да заличи провала на Vista.
Опитът да се купи Yahoo
През 2008 г. Microsoft имаше желание да купи Yahoo като предлагаше 45 млрд. долара за интернет компанията. В случая Балмър имаше само грешни намерения, защото отказът на Джери Янг и Борда на директорите спаси изпълнителния директор на Microsoft да направи наистина голяма грешка, която да му струва скъпо.
Безсмисленият музикален плеър Zune
Kogato Apple представи iPod, той беше хит на пазара. Когато Microsoft представи Zune през 2006 г., той не беше хит. Година и половина по-късно се появи iPhone и устройствата от тази категория станаха излишни.
Липсата на Office за iPad и iPhone
Въпреки огромната популярност на двете устройства на Apple, Стив Балмър като че ли нарочно отказваше да прави пари от мобилните устройства.