БАКБ създаде изцяло виртуална банка
BACB Plus дефинира изцяло нов етап в банкирането за частни и корпоративни клиенти, обявиха от банката
Българската банка за развитие (БАКБ) създаде своя изцяло виртуална банка, наречена BACB Plus. Иновативното решение беше представено от мажоритарния собственик на БАКБ Цветелина Бориславова и изпълнителния директор Васил Симов. BACB Plus дефинира изцяло нов етап в банкирането за частни и корпоративни клиенти и представлява следваща стъпка в посока "зелена идея" на банката, обявиха от финансовата институция.
"Освен че клиентите ни ще могат да управляват отвсякъде своите средства, BACB Plus позволява значително намаляване на хартиените документи", коментира Цветелина Бориславова при обявяване на официалния старт на услугата.
Виртуалната банка обединява всички дистанционни канали за банкиране, сред които електронното, или браузър базираното банкиране, мобилното банкиране - под формата на приложения за iOS и Android, както и кол център за дистанционно обслужване. Всеки, който желае да стане клиент на онлайн банката, може да го направи само чрез регистрация в интернет приложението и използване на класифициран електронен подпис (КЕП), обясни Славка Вълкова, директор "Виртуална банка и картови плащания" в БАКБ.
Освен от стандартните продукти, като например преводи, периодични плащания и други, клиентите на BACB Plus могат също да се възползват и от редица нови продукти, сред които издаване на дебитни карти например, които могат да бъдат заявени онлайн и получени по куриер, а ПИН кодът - с SMS, допълниха от там. През виртуалната банка се предлагат и отпускат кредити също изцяло онлайн и безналично.
"Всички документи се съхраняват в електронен вид и могат да бъдат на разположение по всяко време, потребителският интерфейс е силно развит, като в същото време платформата предлага единен достъп до всички канали, или т.нар. single sign-on", обясни Димитър Кехайов, директор на дирекция "Информационни технологии".
Основен елемент на БАКБ Плюс е CRM системата, която дава фокус върху клиента. Чрез тази система банката има цялостен поглед върху нуждите и поведението на клиента по всяко време, а самият клиент получава информация за ползваните от него продукти и услуги през всички канали, обясни Димитър Кехайов. На практика CRM системата изпълнява ролята на Data Warehouse и освен всички други нейни предимства, тя дава възможност за повишаване качеството на обслужване и достъп през всички канали, както и за обратна връзка за предпочитани от клиента продукти.