Продажбите на автомобили в Европа с девети месец на ръст
8 280 са продадените леки автомобили в България за първите 5 месеца годината
Продажбите на автомобили в Европа с девети месец на ръст
Продажбите на нови леки автомобили в Европа бележат ръст от 4,3% на годишна база през май, съобщава Bloomberg. Това е и девети последователен месец с положителен резултат за индустрията.
Регистрациите са се увеличили от 1,09 млн. броя през май 2013 г. до 1,13 млн. броя, информира базираната в Брюксел Европейска асоциация на автомобилните производители. Продажбите от началото на годината се покачват с 6,6% до 5,62 млн. автомобила.
По данни на организацията, в България, през май са пласирани 1 802 леки автомобила, което е с 2,8% по-малко от същия период на миналата година. Все пак от началото на годината се отчита ръст с близо 18% до 8 280 броя.
Резултатите на германския пазар, отговарящ за около една четвърт от продажбите на континента, са с 5,2% по-добри на годишна база. Сред петте най-големи пазари в Европа, единствено италианският бележи спад - 3,8%. Прави впечатление, че в Испания поръчките на нови автомобили са с 17% повече спрямо май 2013 г.
Сред десетте най-големи производители, най-голям ръст (18%) бележи групата на Рено (+16% за марката), следван от пазарния лидер Фолксваген (9,5% за групата и 4,8% за марката) и Пежо с 4,2% за групата и 4,8% за марката. „Това е скромно възстановяване от много ниска база на общото търсене”, коментира за Bloomberg анализаторът Марк-Рене Тон. Той посочва, че въпреки по-добрите резултати, това е вторият най-слаб май за индустрията от 2003 г. насам.
Май се е превърнал в изключително успешен месец за Дачия - румънското подразделение за нискобюджетни автомобили на Рено. Продажбите на производителя от северната ни съседка нарастват с цели 24% през изминалия месец. Успехът се дължи на обновените версии на SUV модела Duster и хечбека Sandero.
Новата версия на Octavia подкрепи Шкода за ръст от 23%, а Сеат подобри резултатите си с 22%. Спадът при групата на BMW се дължи на срив с близо 18% в продажбите на Mini, докато марката BMW добавя 1,4%.
Автомобилната индустрия в Европа се възстановява от двадесетгодишното дъно, което достигна през 2013 г., а очакванията са през тази да отбележи ръст между 2 и 3%. Повишеното потребителско доверие в Стария континент и нарастващият китайски пазар внасят оптимизъм в компаниите, че могат да изпълнят поставените си цели.