Стартират директни полети до Ню Йорк и Чикаго
Авиокомпания BH Air има намерение да лети четири пъти седмично до САЩ
През пролетта на следващата година може да се възстановят редовните директни полети между България и САЩ, пише в. 24 часа. Авиокомпания BH Air е получила разрешение от американските власти и се подготвя в началото на пролетта да извърши първия директен редовен презокеански полет от 1999 г. насам.
От превозвача съобщават, че до месец и половина ще е готов проектът за продажба на билети и в началото на есента ще се направи официалният анонс към пътниците за възможностите за резервации. Компанията е закупила на лизинг самолет Airbus А330-200, който е в състояние да прелита океана без междинно кацане. Високите лизингови вноски са важна предпоставка експлоатацията на самолета да започне възможно най-скоро. Машината е вече в София и са започнали тестови полети с нея. Моделът разполага с 24 седалки в бизнес класа и с 242 в икономична. На този етап, авиокомпанията започва тренировъчните програми със състава си - обучение на пилоти, инженери, стюардеси и кетъринг.
Идеята е да има полети от София до Чикаго и Ню Йорк четири пъти седмично. Авиокомпанията се надява да привлече и пътници от съседните ни държави - Румъния, Сърбия, Македония, Северна Гърция и Албания. В Чикаго е най-голямата наша диаспора в САЩ, така че ще се разчита на трафик и от българи, но само той не е достатъчен. На Балканите до САЩ летят само турските авиолинии. Българската авиокомпания преговаря с гръцката Sky Greece за съвместна дейност по полетите зад океана.
“Вече са получени, образно, казано около 99% от разрешителните за полети до САЩ, остават някои технически детайли, свързани със сигурността”, казва през изданието изпълнителният директор на Би Ейч Еър Янко Иванов. Той обаче уточнява, че откриването на директните полети до САЩ е част от доста по-голям проект на авиокомпанията, който е започнал преди повече от 2 години.
Още тогава Би Ейч Еър е поискала от транспортното министерство да бъде назначена като български превозвач по двустранни спогодби за полети до Китай, Индия и Русия. Това можело да стане чрез обявяване на конкурс за превозвач на страната. Конкурс е проведен, но още няма назначен превозвач. „Чакаме за реакция вече 2 години, за това време американците ни дадоха разрешителни, а нашите власти мълчат”, коментира Иванов.
“Вече няколко години се борим с нежелание от страна на българската държава да развие далечните си дестинации”, отсече Иванов. Той посочва, че има сериозен проблем с регулациите за български авиокомпании на руския пазар. В момента на летищата в Бургас и Варна дневно кацали над 30 руски авиокомпании, а българските нямат право да летят до Русия. Причината е, че Москва е въвела рестрикции за чартърни компании. Затова единственият вариант бил да започнат редовни линии, пък дори и редовни сезонни линии, каза Янко Иванов.