Amazon – приятел или враг на автомобилната индустрия?
Онлайн гигантът инвестира агресивно в стартиращи автомобилни компании
~ 2 мин.
Авторитетният анализатор на Morgan Stanley – Адам Джонас, наблюдава отблизо действията на Amazon в сферата на електрическите превозни средства, но все още няма позиция по въпроса дали онлайн гигантът е приятел или враг на утвърдените производители на автомобили като General Motors, пише CNBC.
„Погледнете какво прави Amazon. Това наистина има значение“, казва Джонас и повдига въпроса: „Amazon потенциален партньор ли е на GM, или конкурент на GM?“. Според него и двете хипотези са възможни.
Amazon наскоро инвестира в две автомобилни технологични компании. Онлайн гигантът финансира със 700 млн. долара производителя на електрически коли Rivian, за който се смята, че може да е се конкурира с Tesla. Други 530 млн. долара пък вяха инвестирани в стартъпа Aurora, който разработва автономни системи. Те са сходни с тези на Cruise, собственост на GM.
Иначе Amazon вече извършва и карго превози със самоуправляващи се камиони, произведени от компанията Embark.
Агресивните инвестиции на Amazon в стартиращи автомобилни компании идват в подкрепа на плана на гиганта до 2030 г. половината му пътувания вече да са въглеродно неутрални. Това, по думите на Джонас, изисква „агресивно възприемане“ на електрически превозни средства.
Наред с това Amazon е наела някогашния вицепрезидент на GM за глобално производство – Алисия Болер Дейвис.
Що се отнася до Cruise на GM, компанията планира да наеме 1 000 души, най-вече инженери, през следващите девет месеца. Джонас все пак е скептичен, че самоуправляващите се коли скоро ще станат реалност заради технологични и правни препятствия. Според анализатора човекът може да бъде изместен от зад волана след около десетилетие.
Джонас е един от първите, отбелязали значението на Tesla при електрическите превозни средства.