Българинът планира да похарчи 419 лв. по време на Black Friday
51% е средната отстъпка в страната по време на големите разпродажби, показва проучване
Българите са склонни да похарчат средно по 419 лв. на човек по време на Black Friday, показват данни на blackfriday.global. Тази година „черният петък“ ще се проведе на 29 ноември. Според направеното проучване потребителите в България са най-активни в часовете между 8 и 10 сутринта.
Данните от предните години сочат, че в България средната отстъпка в деня на разпродажбите не се е променила (51% през 2017 г. и 51% през 2018 г.). Интересно е, че тези цифри на практика съвпадат с очакванията на българите за размера на отстъпките през този ден (49%).
Припомняме обаче, че всяка година има множество сигнали от потребители, че онлайн търговците вдигнат цените точно преди "черния петък", след което правят отстъпките, а понякога тези отстъпки не могат да компенсират предварителното увеличение.
Black Friday първоначално представлява еднодневна акция за разпродажби в САЩ. През последните няколко години обаче акцията придоби глобален мащаб. В България често стартира още в четвъртък и продължава до края на календарната седмица или дори на месеца. В старанието си да привлекат вниманието на клиентите и в търсене на печалби, много магазини извършват така наречената presale (подготовка за разпродажба) още от понеделник. Въпреки това, в повечето страни пикът на потребителския трафик настъпва в един и същ ден.
Данните на Google Trends показват, че една трета (39%) от всички търсения в интернет през седмицата, свързани с Black Friday в България, се правят именно в петък, независимо че интересът към разпродажбите започва да расте постепенно от понеделник. На четвъртък се падат 27% от търсенията през седмицата, което също е доста висок показател. До събота активността спада до нивата от понеделник.
Проучване, проведено от Black-Friday.Global през 2018 г., показва, че за съществуването на „Черен петък“ е известно вече на 61% от българите. Потребителите знаят, че тази разпродажба се провежда през есента, но не всички могат да посочат точната дата. Очевидно тъкмо това обяснява нарастването на интереса към Black Friday още от октомври, както сочат данните на Google Trends. Според данните за 2018 г. на Black-Friday.Global в България се отчетен ръст на продажбите от 612% в сравнение с обикновените дни. В Турция е отбелязан ръст от 615%, в Русия – 527%, в Румъния – 145%, в Австрия – 3000%.