Българите пазаруват все повече на кредит, вярват най-вече на интернет
Кредитните карти на БНП Париба все повече се използват за всекидневно разплащателно средство, установила е компанията
~ 2 мин.
Българите все повече пазаруват на кредит, а най-голямо доверие имат на информацията в интернет за стоките, конкретно на коментарите на други купувачи. Това показва новото годишно проучване на БНП Париба Лични Финанси, което извежда две класации – „Топ 10 на изплащане“ и „Коледният топ 10 на изплащане“.
Резултатите от проучването бяха представени от управителя на компанията за България Жозе Салойо и от неговия заместник Нели Недялкова на специална пресконференция в Пловдив, където БНП представя реновирания си офис.
Нели Недялкова отбеляза, че от 2010 до 2018 г. е отчетен общо 18% ръст на новоотпуснатите потребителски кредити от компанията. Това, съчетано с факта, че българите все по-вече използват кредитните си карти като всекидневно разплащателно средство, значи, че в страната все повече се пазарува на кредит.
„2018 г. беше много важна за кредитната карта на БНП Париба, защото видяхме коренна промяна в поведението на хората как ползват въпросната карта. Клиентите започнаха да гледат на кредитната карта като на платежен инструмент. 70% от трансакциите с такива карти са от ПОС терминали, което означава, че моделът е променен – вместо за теглене от банкомат хората използват кредитните карти за пазаруване на ежедневните места“, каза тя.
Класациите на БНП Париба как пазарува българинът показват интересна тенденция – докато през годината потребителите купуват малко на брой сравнително скъпи стоки, то през декември 2018 г. броят на заявленията за кредити за купуване нарастват рязко, но цената на купуваните стоки също намалява значително. Така например най-често купуваният смартфон през миналата година е бил на цена 900-950 лв., докато през последния месец най-често срещаната цена е била 300-350 лв. Същото се наблюдава и при другите видове техника – и бяла, и черна.
Жозе Салойо отбеляза, че за 2019 г. БНП очаква леко забавяне в потреблението на българите, но все пак ръстът на отпуснатите различни финансови продукти най-вероятно ще е двуцифрен. Той отбеляза, че макар населението ни да остава позитивно настроено, клиентите стават все по-взискателни към финансовите институции, затова за БНП Париба Лични Финанси приоритет става задачата да осигури максимално добро потребителско изживяване.
Резултатите от проучването бяха представени от управителя на компанията за България Жозе Салойо и от неговия заместник Нели Недялкова на специална пресконференция в Пловдив, където БНП представя реновирания си офис.
Нели Недялкова отбеляза, че от 2010 до 2018 г. е отчетен общо 18% ръст на новоотпуснатите потребителски кредити от компанията. Това, съчетано с факта, че българите все по-вече използват кредитните си карти като всекидневно разплащателно средство, значи, че в страната все повече се пазарува на кредит.
„2018 г. беше много важна за кредитната карта на БНП Париба, защото видяхме коренна промяна в поведението на хората как ползват въпросната карта. Клиентите започнаха да гледат на кредитната карта като на платежен инструмент. 70% от трансакциите с такива карти са от ПОС терминали, което означава, че моделът е променен – вместо за теглене от банкомат хората използват кредитните карти за пазаруване на ежедневните места“, каза тя.
Класациите на БНП Париба как пазарува българинът показват интересна тенденция – докато през годината потребителите купуват малко на брой сравнително скъпи стоки, то през декември 2018 г. броят на заявленията за кредити за купуване нарастват рязко, но цената на купуваните стоки също намалява значително. Така например най-често купуваният смартфон през миналата година е бил на цена 900-950 лв., докато през последния месец най-често срещаната цена е била 300-350 лв. Същото се наблюдава и при другите видове техника – и бяла, и черна.
Друг интересен момент е, че за Коледа са се купували стоки за забавление – 6 от 10-те най-продавани продукта са били именно развлекателни стоки – смартфони, лаптопи, телевизори и т.н. През последния месец на декември хладилникът и обзавеждането отпадат от 10-те най-купувани продукта, отстъпвайки място на конзолите за видеоигри, на самите игри и на озвучителните системи.
Жозе Салойо отбеляза, че за 2019 г. БНП очаква леко забавяне в потреблението на българите, но все пак ръстът на отпуснатите различни финансови продукти най-вероятно ще е двуцифрен. Той отбеляза, че макар населението ни да остава позитивно настроено, клиентите стават все по-взискателни към финансовите институции, затова за БНП Париба Лични Финанси приоритет става задачата да осигури максимално добро потребителско изживяване.