Българската QuarkVR привлече нови инвестиции и търси програмисти
С най-висок приоритет е наемането на още C++ програмисти за софийския офис
~ 2 мин.
QuarkVR, българска софтуерна компания за виртуална реалност (VR), е привлякла нови инвестиции за над 500 хил. лв. Те идват от CEO Angels Club, като инвестицията е водена от фонда Одасио.
Най-належащата задача пред компанията е разширяването на екипа и то с висококвалифицирани кадри. С най-висок приоритет е наемането на още C++ програмисти за софийския офис, като в последствие нашенците трескаво ще се оглеждат за QA, отново в България, както и за търговски представител в САЩ.
„От самото начало на компанията преди повече от 4 години разработваме продукти, които са иновации не само за България, но и в световен мащаб“, коментира съоснователят и управител на QuarkVR Красимир Николов. „Много сме горди от това, но то идва и с по-трудно намиране на достатъчно специализирани кадри”, обяснява той.
Разработката на QuarkVR е технология за компресия и стрийминг с многобройни приложения както на корпоративно ниво, така и за масовия потребител. Чрез нея цели компании със стотици хиляди служители могат да започнат да използват виртуална реалност с почти нулева инвестиция. Така например телекомът Orange вече използва софтуера на нашенците в Силициевата долина за виртуално обучение за евакуация. Решението ще направи висококачествена виртуална и добавена реалност достъпна и за всеки потребител със смартфон, както и ще позволи на монитори с най-високата възможна резолюция да станат безжични.
QuarkVR вече си партнира с именити играчи от технологичната сфера като HTC, NVidia, Dell и Intel. През декември 2017 г. българската компания бе избрана да влезе в престижния акселератор Vive X на HTC.
През 2018 г. пък QuarkVR сключи партньорство с германския Deutsche Telekom и френския Orange. Заедно с телекомите екипът изпробва силата на 5G мрежата, която предстои тепърва да се пуска за масова употреба. Тестовете на QuarkVR в Берлин доказаха възможността 5G да се използва за мигновено пренасяне на вече обработена картина за виртуална или добавена реалност от т.нар. Edge oблак към мобилно устройство, VR очила или обикновен компютър. При нормални обстоятелства изброените устройства не биха имали нужната сила, за да възприемат и обработват информацията от VR изживяване. С помощта на българското решение тези машини служат най-общо казано за приемници.
„Разликата между 4G и 5G е не само новият спектър на 5G сигнала, а и Edge инфраструктурата, която приближава Облака до потребителите“, разяснява Красимир Николов. „По този начин 5G ще постигне обещаваната латентност от едва 1 милисекунда. Това е инфраструктурата, от която AR & VR се нуждаят, за да станат широкодостъпни".