Български фирми могат лесно да пробият в САЩ
Важно е те да намерят подходящ партньор и да са наясно с особеностите на пазара и потребителите
~ 2 мин.
Български фирми имат огромен потенциал да пробият на американския пазар. Деликатесни храни, млечни продукти, вина, натурална козметика и продукти от розово и лавандулово масло са само част от българските стоки, които предизвикват сериозен интерес зад Океана.
Това стана ясно по време на бизнес семинар „Бизнес в САЩ – практически насоки за износ и навлизане на американския пазар“, организиран от „Следваща станция: България“ в партньорство с Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) и списание „Икономика“, предаде репортер на Economic.bg.
Експертите от Roberts Group подчертаха огромния потенциал на българските компании и им предоставиха насоки как да намерят американски партньори и успешно да взаимодействат с тях. "Най-важни са 3 фактора – силен продукт, успешна пазарна стратегия и подходящи партньори в дистрибуцията", посочи Майк Робъртс, изпълнителен директор на Roberts Group.
Необходимо е да се познават и продуктите на конкуренцията, както и навиците и предпочитанията на съответната група потребители. Най-ключовото обаче е да се избере подходящият бизнес партньор, който да помогне на съответната компания да се впише успешно в реалностите на американския пазар.
По принцип са нужни сериозни инвестиции за навлизане на подобен пазар, ключови са разходите за реклама и популяризиране на продукта, особено чрез дигитален маркетинг. Но има и по-евтини начини за дистрибуция. "Зад Океана все още е популярна каталожната търговия, особено сред по-възрастното население", отбеляза Иво Константинов, ръководител на търговската служба към българското посолство в САЩ.
Друг вариант за разпространението на продукта е създаването на емигрантски дистритрибуторски фирми, управлявани от български емигранти или студенти в САЩ. Българските продукти биха предизвикали интерес и сред други етнически общности, главно сред източноевропейците. Вариант са и нишовите малцинства и социални общности – чернокожи, хора с алтернативна сексуалност и др.
Много добра възможност е и електронната търговия чрез платформи като Amazon, която спестява на фирмите сериозни разходи.
Семинарът даде ценни практически насоки на български фирми по пътя към голямата цел – успешен пробив на американския пазар. Участваха експерти от световноизвестната консултантска компания Roberts Group, сред които бивш посланик, както и представители на разнообразни български фирми.
Бяха разяснени спецификите на американския пазар, данъчната система и регулаторната рамка, ключовите групи потребители и техните регионални особености, както и най-важните елементи в предлагането на стоки и услуги и комуникацията с бизнес партньорите.
Повече за семинара четете в следващия брой на списание „Икономика“
Това стана ясно по време на бизнес семинар „Бизнес в САЩ – практически насоки за износ и навлизане на американския пазар“, организиран от „Следваща станция: България“ в партньорство с Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) и списание „Икономика“, предаде репортер на Economic.bg.
„САЩ е най-големият пазар за много стоки, които са интересни за българските производители – селскостопански продукти, козметика, мебели, текстил. Във всички тях имаме сериозни традиции, а редица български компании вече успешно присъстват на американския пазар“, каза Владимир Каролев, съветник в екипа на министъра на икономиката.
Пазарът в САЩ е организиран в 4-степенна строго структурирана верига – вносител, дистрибутор, брокер, търговец. Всяко от тези нива има ясни правомощия. Най-важна е ролята на брокерите, които подготвят и организират целия процес около продажбата, а нерядко и мърчандайзинга на продукта. Те получават фиксирана месечна такса между 3000 и 10 000 долара, но при всеки условията са различни.
Пазарът в САЩ е организиран в 4-степенна строго структурирана верига – вносител, дистрибутор, брокер, търговец. Всяко от тези нива има ясни правомощия. Най-важна е ролята на брокерите, които подготвят и организират целия процес около продажбата, а нерядко и мърчандайзинга на продукта. Те получават фиксирана месечна такса между 3000 и 10 000 долара, но при всеки условията са различни.
Експертите от Roberts Group подчертаха огромния потенциал на българските компании и им предоставиха насоки как да намерят американски партньори и успешно да взаимодействат с тях. "Най-важни са 3 фактора – силен продукт, успешна пазарна стратегия и подходящи партньори в дистрибуцията", посочи Майк Робъртс, изпълнителен директор на Roberts Group.
Необходимо е да се познават и продуктите на конкуренцията, както и навиците и предпочитанията на съответната група потребители. Най-ключовото обаче е да се избере подходящият бизнес партньор, който да помогне на съответната компания да се впише успешно в реалностите на американския пазар.
По принцип са нужни сериозни инвестиции за навлизане на подобен пазар, ключови са разходите за реклама и популяризиране на продукта, особено чрез дигитален маркетинг. Но има и по-евтини начини за дистрибуция. "Зад Океана все още е популярна каталожната търговия, особено сред по-възрастното население", отбеляза Иво Константинов, ръководител на търговската служба към българското посолство в САЩ.
Друг вариант за разпространението на продукта е създаването на емигрантски дистритрибуторски фирми, управлявани от български емигранти или студенти в САЩ. Българските продукти биха предизвикали интерес и сред други етнически общности, главно сред източноевропейците. Вариант са и нишовите малцинства и социални общности – чернокожи, хора с алтернативна сексуалност и др.
Много добра възможност е и електронната търговия чрез платформи като Amazon, която спестява на фирмите сериозни разходи.
Семинарът даде ценни практически насоки на български фирми по пътя към голямата цел – успешен пробив на американския пазар. Участваха експерти от световноизвестната консултантска компания Roberts Group, сред които бивш посланик, както и представители на разнообразни български фирми.
Бяха разяснени спецификите на американския пазар, данъчната система и регулаторната рамка, ключовите групи потребители и техните регионални особености, както и най-важните елементи в предлагането на стоки и услуги и комуникацията с бизнес партньорите.
Повече за семинара четете в следващия брой на списание „Икономика“