Българският проект Jourvie е финалист в конкурса Google Impact Challenge 2016
Авторката му Екатерина Карабашева бе отличена сред най-добрите 30 млади предприемачи
Проектът на българката Екатерина Карабашева в помощ на хора с хранителни разстройства Jourvie е избран от над 2200 кандидатстващи проекти като един от десетте финалисти в конкурса Google Impact Challenge 2016 за социални иновации в Германия.
Достигането до финала осигурява финансиране от Google.org. Един от десетте финалисти ще заслужи и титлата на победител чрез онлайн гласуване до 24-ти февруари на g.co/Ehrensache.
Какво е Jourvie?
Jourvie е социален проект, основан от Екатерина Карабашева през 2013 година. Екипът, базиран в Берлин, разработва мобилно приложение в помощ на хора с хранителни разстройства като анорексия и булимия. Приложението подкрепя пациентите по време на терапията и по този начин улеснява лечението.
През януари 2016 Екатерина Карабашева бе включена в списъка на Forbes “30 under 30” в категорията социални предприемачи. Общо четирима млади българи са включени в престижната класация.
Какво е Google Impact Challenge 2016?
Google Impact Challenge е конкурс за иновативни социални проекти. Отличени са идеи, които използват дигитални медии, за да разрешат проблеми с обществена значимост. Победителите ще получат награди и професионална подкрепа от Google и нейните партньори в реализацията на идеите си.
До 24 февруари всеки може да гласува за крайния победител на Google Impact Challenge. Той ще получи допълнително финансиране от 250 000 евро.