Български шофьори блокираха Дунав мост 2 в знак на протест
Стачката им засега е безсрочна и ще продължи „докато не се вземат адекватни мерки“
~ 1 мин.
След близо 48 часа чакане и натрупване не опашка от над 20 км преди Дунав мост 2, български шофьори на тежкотоварни камиони блокираха и другото платно. В момента между България и Румъния по моста движение няма. Протестиращите смятат, че не е нормално да се чака по два дни за преминаване по съоръжението.
Според граничната ни служба причината за бавното преминаване е при румънците. Те правят допълнителни проверки на преминаващите тежкотоварни автомобили. При проблем с товара на някои от тях, цялата колона спира, докато траят проверките. Шофьорите обаче са изнервени и дори се стигнало до бой заради недобросъвестни водачи, които изпреварвали колоната.
Стачката им засега е безсрочна и ще продължи „докато не се вземат адекватни мерки“. „Проблемът не е заради бедствено положение. Проблемът е системен. Хората просто не работят. Те се подиграват с нас“, каза един от участниците в блокадата в ефира на Nova.
Според един от участниците властите на границата разполагат само с един уред за търсене на хора, което забавя проверките. Това е необходимо заради риска от преминаване на бежанци през границата.
Шофьорите недоумяват как е възможно на ден да преминават едва по 30 камиона от България към Румъния, след като капацитетът му е 500 камиона.
Според граничната ни служба причината за бавното преминаване е при румънците. Те правят допълнителни проверки на преминаващите тежкотоварни автомобили. При проблем с товара на някои от тях, цялата колона спира, докато траят проверките. Шофьорите обаче са изнервени и дори се стигнало до бой заради недобросъвестни водачи, които изпреварвали колоната.
Стачката им засега е безсрочна и ще продължи „докато не се вземат адекватни мерки“. „Проблемът не е заради бедствено положение. Проблемът е системен. Хората просто не работят. Те се подиграват с нас“, каза един от участниците в блокадата в ефира на Nova.
Според един от участниците властите на границата разполагат само с един уред за търсене на хора, което забавя проверките. Това е необходимо заради риска от преминаване на бежанци през границата.
Шофьорите недоумяват как е възможно на ден да преминават едва по 30 камиона от България към Румъния, след като капацитетът му е 500 камиона.