Базираната в Силициевата долина и основана от българин Leanplum е продадена
Софийският офис ще остане технологичен хъб и за обединеното дружество, като се планира увеличаване на служителите
Базираната в Силициевата долина компания с български корени Leanplum съобщи, че е придобита от глобалния лидер в областта на облачните маркетингови решения за ангажираност на клиенти CleverTap. Сумата на сделката остава неразкрита. Очаква се сключеното споразумение да бъде финализирано през второто тримесечие на 2022 г.
Lеаnрlum e бързоразвиваща се технологична компания и лидер в мобилния маркетинг, ocнoвaнa пpeз 2012 г. в Caн Фpaнциcĸo oт бългapинa Moмчил Kюpĸчиeв. Амбицията на основателя ѝ бе да създаде технология за маркетинг от следващо поколение, който да е още по-личен и съобразен с отделния потребител.
През последните години името ѝ често попадаше в групата на стартъпите с български корени, имащи потенциал да се превърнат в еднорог (б.р. – България се сдоби с първия си еднорог по-рано тази година, когато Payhawk официално бе оценена на 1 млрд. долара).
С инвестиции в размер на 125 млн. долара и офиси в София, Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Амстердам и Сингапур, Leanplum трансформира мобилната ангажираност на потребители от цял свят и ускорява продуктови иновации в области като големи данни, или т.нар. Big Data, автоматизация между различните канали и персонализация.
Съвместното бъдеще с CleverTap
Обединението ще създаде глобална компания с развойни центрове с над 600 служители. Само тези на Leanplum са над 100. Те са разпределени в четири държави, като в София е разположен основният технологичен хъб на компанията, изграден от инженери и продуктови специалисти. Той ще остане ключов и за CleverTap, която планира да го направи един от основните си развойни центрове заедно с екипите в Мумбай.
В тази връзка още през идните месеци броят на служителите в България ще се увеличи, като до края на годината се очаква да нарасне с 20%. Местните IT специалисти решават продуктови проблеми с рядко срещани за страната мащаби – стотици милиони потребители, генериращи петабайти от данни.
Сделката с CleverTap – която се занимава с мащабно събиране на данни (т.н. deep data), анализи и автоматизация чрез изкуствен интелект и машинно обучение – се очаква да ускори значително възможностите пред дигиталните брандове да ангажират и задържат потребителите си в глобален мащаб. Мобилните приложения, които ползват технологиите на CleverTap и Leanplum в момента, са инсталирани на над 3 милиарда смартфона, или един от всеки два на планетата.
Технологичните екипи на обединената компания са ориентирани към клиенти в Северна Америка, Европа, Латинска Америка, Индия, Югоизточна Азия и Близкия изток. Двете организации ще комбинират продуктовите си пакети и така списъкът им с клиенти ще надхвърли 1200 в над 100 страни по света.
Сливането ще увеличи с близо 35% приходите на CleverTap. А плановете на компанията са да увеличи годишните си повтарящи се приходи до 100 милиона долара до края на 2022 г. и да нарасне 10 пъти в следващите пет години.