„Положението е катастрофално“: Бизнесът е притеснен за зимния туристически сезон
Рекламните кампании са некачествени и неефективни, защото не се прави анализ на туристите, които посещават България
Целият държавен механизъм спи от 30 години. Не може да очакваме след 30 години дълбок сън някой за една-две години да оправи нещата. За 30 години не съм видял една нормална рекламна кампания, каза Мариян Беляков, изпълнителен директор на „Пампорово“ АД, който взе участие в осмото издание на Хотелския форум – 2023.
Положението е катастрофално“, казва той.
Беляков не е сигурен докога инвестициите на бизнеса ще продължат да спасяват ски сезона. Той приветства новата стратегия на Министерството на туризма за реклама, според която общините ще кандидатстват със свои идеи за маркетингови кампании, но не е сигурен дали изобщо ще се стигне до нейната реализация, тъй като точно преди летния сезон предстои ротация на кабинета и не е ясна съдбата и на ресорния министър. Следователно не можем да бъдем сигурни дали всички започнати инициативи ще бъдат довършени.
Ефектът от конфликта в Израел все още не е ясен, но израелските туристи бяха едни от основните в зимните ни курорти“, казва той.
Според него България трябва да се насочи към турския пазар и да се опита да привлече туристи от там, тъй като до голяма степен капсулирането на Балканите е решението при такива проблеми. Тоест, жителите на Балканите да пътуват до съседни държави, а не в Европа, с цел подпомагане на туризма.
Още от същото
Нас ни е страх от промени. Ние сме на принципа още от същото“, казва Иван Грошев, управляващ директор на MTS Globe Bulgaria и председател на Асоциацията на инкаминг агенциите.
Според него голяма грешка на България е, че не се прави никакъв анализ и проучване на това какви туристи посещават страната и следователно без тази информация не можем да създадем правилна и успешна маркетингова кампания. Залага се на остарели разбирания и очаквания
Ние искаме просто да продадем същото в нова опаковка“, казва той.
Според Грошев очакванията за много силен летен сезон са били преувеличени и по-скоро е „политическо говорене, отколкото реалност“.
Всички участници в Хотелския форум, които взеха участие в панела „Дестинация „България“: какви са възможностите за растеж?“, са категорични, че трябва промяна на модела както на рекламата, така и на предлагания продукт и отношението на политиците.
Една от най-лошите прогнози, които бяха направени по време на дискусията, е, че до няколко години, ако нищо не се промени наред с украинските, руските и израелските туристи, ще загубим и германския пазар.