BMW планира директни продажби подобно на Tesla
Компанията вече води разговори със своите дилъри
BMW може да започне да продава своите продукти директно на клиентите в близко бъдеще. Това стана ясно от интервю на финансовия директор на компания Николас Петер пред германското издание Muenchner Merkur. Той посочи, че това не само се обмисля, а вече са започнати разговори с дилърите на бранда. Ако BMW изпълни плана, това ще бъде първата голяма компания, която ще се откаже от дилърския модел като посредничество.
Примерите за подобен подход са малко, но сред тях са производителите на електромобили Lucid, Rivian и особено Tesla, които доказаха предимствата на продажбата директно на клиентите.
Искаме да дадем възможност на клиентите да поръчват директно от нас“, коментира финансовия директор на BMW.
BMW очевидно води „конструктивни разговори“ с дилърите. Спецификите на смяната не са обявени, но предполагаме, че няма да е лесен процес.
Производителите на автомобили, които продават директно на потребителите, са изправени пред редица препятствия, когато става въпрос за продажба на продуктите си в САЩ. Дори на Tesla с нейната широка мрежа от сервизни съоръжения и инфраструктура е забранено да отваря свои собствени магазини в някои щати. Освен това много щати като Тексас, Кънектикът и Небраска имат забрани за директни продажби на автомобили към потребителите.
Лесно е да се разбере защо BMW и потенциално други производители биха искали да продават директно на потребителите. Това несъмнено ще им донесе повече контрол върху продукта и ценообразуването, около което често спорят автомобилният производител и търговецът.
Това е и една от причините Ford скоро да изисква прозрачно ценообразуване от сертифицираните си дилъри на електромобили.