BMW премахва дилърите: Ще продава директно на потребителите в Европа
С новия модел ще се дигитализира целият процес на покупка
Германският производител на премиум автомобили Bayerische Motoren Werke AG (BMW Group) обяви, че ще започне да продава директно на европейските потребители през 2024 г. Това е фундаментална промяна в стратегията на компанията за продажби, като ще елиминира дилърите по веригата.
От 1 януари новият модел на продажби ще важи за марката Mini в Италия, Полша и Швеция. Тази практика постепенно ще се разпространи в останалата част на Европа, като собствената марка на BMW се очаква да премине към нея от 2026 г.
Всички нови BMW и Mini, както и "почти новите", ще се продават в Европа чрез директен модел, отбелязва компанията. Търговците на дребно ще останат точката за контакт за клиентите и ще получават фиксирана комисионна за всяка продадена кола.
Новият подход е насочен към стандартизиране на цените за идентични модели и подобряване на директната комуникация с клиентите. Той ще предложи на купувачите гъвкавостта на онлайн или физически покупки чрез дигитализиран процес на закупуване.
С новия модел BMW Group ще дигитализира целия процес на покупка, като дава на клиентите избор между онлайн и физически покупки – и безпроблемно превключване между двете. Всичко това ще се случва през интегрирана ИТ система от край до край.
Новият модел на продажби ще бъде от полза както за клиентите, партньорите за търговия на дребно, така и за BMW Group“, се казва в прессъобщението.
Тази инициатива бележи значителна промяна в бизнес модела на BMW и отразява нарастващата тенденция към директни продажби към потребителите в автомобилната индустрия. Очаква се този ход да рационализира операциите и да предложи по-последователно изживяване за клиентите в цяла Европа.
Американската Tesla също е известна с това, че използва модела на директни продажби към потребителите.