Boeing се похвали с първа поръчка след фиаското със 737 Max
Airbus обаче продължава уверено да води в поръчките на авиошоуто в Париж
~ 2 мин.
Сушата в продажбите на Boeing приключи. Пострадалият от фиаското с модела си 737 Max производител на самолети съобщи днес, че е продал 30 от своите джетове 787 Dreamliner на Korean Air, която вече е закупила 11 от машините с широко тяло за своята флотилия.
Boeing не беше обявявала нови продажби от края на март, малко след като най-продаваният ѝ самолет, 737 Max, беше заземен след две фатални катастрофи.
Boeing не беше обявявала нови продажби от края на март, малко след като най-продаваният ѝ самолет, 737 Max, беше заземен след две фатални катастрофи.
Съобщението за договорената днес продажба бе направено на Парижкото авиошоу, обикновено ключовото събитие за Boeing и съперника ѝ Airbus, където се сключват множество нови договори и поръчки. В първия ден на шоуто Airbus обяви продажбата на повече от 100 джетове, докато Boeing нямаше обяви за продажби - само сделка за преоформянето на някои по-стари сделки за пътнически самолети в товарни.
Въпреки че продажбата на 787 Dreamliner е несъмнено добра новина за Boeing, Airbus продължи да заема първото място в продажбите на парижкото шоу.
Airbus съобщи, че Saudi Arabian Airlines са добавили 30 нови поръчки за A320neo - основният съперник на 737 Max. Преди това авиокомпания беше поръчала 35 от самолетите. Saudi Arabian Airlines обяви, че може да закупи до 100 от самолетите от Airbus.
В допълнение, нискотарифният малайзийски превозвач AirAsia обяви във вторник, че ще преобразува 253 поръчки за A320neo до малко по-голямата версия на реактивното устройство A321neo. Cebu Pacific, дискаунт авиокомпанията от Филипините, подписа меморандум за разбирателство за закупуване на 16 самолета A330neo, 10 самолета A321XLR и 5 машини A320neo - общо 31 самолета. Но меморандум за разбирателство има по-малка сила от поръчка, уточнява Си Ен Ен.
Airbus бие Boeing в поръчките за самолети с една пътека още преди кризата със 737 Max. Но Boeing печели в по-малкия, но по-доходоносен пазар за джетове с широко тяло. По-рано тази година Airbus спря своя суперголям самолет А380. Korean Air беше един от клиентите на A380.
Airbus съобщи, че Saudi Arabian Airlines са добавили 30 нови поръчки за A320neo - основният съперник на 737 Max. Преди това авиокомпания беше поръчала 35 от самолетите. Saudi Arabian Airlines обяви, че може да закупи до 100 от самолетите от Airbus.
В допълнение, нискотарифният малайзийски превозвач AirAsia обяви във вторник, че ще преобразува 253 поръчки за A320neo до малко по-голямата версия на реактивното устройство A321neo. Cebu Pacific, дискаунт авиокомпанията от Филипините, подписа меморандум за разбирателство за закупуване на 16 самолета A330neo, 10 самолета A321XLR и 5 машини A320neo - общо 31 самолета. Но меморандум за разбирателство има по-малка сила от поръчка, уточнява Си Ен Ен.
Airbus бие Boeing в поръчките за самолети с една пътека още преди кризата със 737 Max. Но Boeing печели в по-малкия, но по-доходоносен пазар за джетове с широко тяло. По-рано тази година Airbus спря своя суперголям самолет А380. Korean Air беше един от клиентите на A380.
Boeing заяви, че 10 от последните покупки на Korean Air ще бъдат извършени чрез Air Lease Corporation. Ценовата листа за 30 от джетовете 787 е $6,3 милиарда.